Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-BCCSMEAk. rok: 2023/2024
Předmět je zaměřen rozvoj značky a konkurenceschopnosti malých a středních firem a podnikatelských projektů, v různých fázích vývoje. Prezentuje praktické přístupy k rozvoji konkurenceschopnost a značky v kontextu business modelu. Konkurenceschopnost vychází z modifikovaného konceptu Porterových konkurenčních strategií a koncepce úspěchuschopnosti. Základní přístup k rozvoji značky vychází z identity a positioningu. Ramce rozvoje značky zahrnují zejména prvky značky, budování povědomí a asociací se značkou, včetně celkového vnímání značky.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pro absolvování předmětu je rozhodující počet bodů získaných za zpracování a obhajobu projektu a ústní zkoušku zaměřenou na obahojobu projektu rozvoje značky. Bodování jednotlivých částí je následující:• Hodnocení zpracování a obhajoby mezinárodního projektu – až 50 bodů.• Zkouška – obhajoba projektu rozvoje značky vlastního projektu nebo firmy – až 50 bodů
Hodnocení zahrnuje bodové srážky za absence ve výuce. Účast na cvičeních a přednáškách je povinná a kontrolovaná. Každá neúčast na předepsané formě výuky je hodnoceny srážkou 2 bodů z finálního hodnocení. Maximální počet absencí je 4.
Výsledná klasifikace se odvíjí od celkového počtu získaných bodů a je v souladu s ECTS. Opravné termíny zkoušek se řídí studijním a zkušebním řádem.
Podmínky pro studenty s ISP
- zpracování projektu rozvoje značky dle individuální zadání - max 100 bodů.
Učební cíle
Studenti se seznámí s přístupy chápání strategie, konkurenceschopnosti a rozvoje značky. Naučí se aplikovat koncepci úspěchuschopnosti v podmínkách malých a středních firem. Budou schopni definovat a vyhodnotit strategické cíle rozvoje podniku na základě analýzy konkurenčního prostoru. Studenti budou umět zvolit adekvátní přístupy k rozvoji konkurenční výhody a konkurenceschopnosti malé a střední firmy. Seznámí se s principy rozvoje hodnoty, základních kompetencí, zdrojů a rozvoje značky v kontextu konkurenceschopnosti firmy. Budou umět vymezit teoretické postupy při hodnocení strategie, konkurenceschopnosti a značky firmy a naučí se jak je uplatňovat v praxi. Naučí se vnímat rozdíly mezi jednotlivými marketingově komunikačními nástroji v kontextu komunikace značky, produktu a firmy. Budou schopni rozhodovat, který přístup k rozvoji značky je vhodný vzhledem ke strategickým cílům podnikatele.
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
obor BAK-ESBD , 2 ročník, letní semestr, povinný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Základní myšlenka rozvoje značky a její prezentace
Motivy rozvoje značky
Význam značky z hlediska firem a organizací
Značka a její základní charakteristiky
Tři aspekty úspěšného podnikání a úspěšné značky
Přístup BEA1 při rozvoji značky
Výzkumně analytický přístup při rozvoji značky
Rámec rozvoje značky model „Four Bubbles“
Hodnocení struktury trhu z pohledu značky
Identita a positioning značky
Prvky značky
Hodnota značky, hodnota pro zákazníka
Povědomí o značce, rozeznávání značky, asociace, image značky
Strategický, taktický a operativní pohled na značku a její rozvoj
Analýza značky konkurence
Hodnocení značky z pohledu zákazníka
Sestavení rámce rozvoje značky – lean varianta a komplexní rámec
Konkurenční prostředí a jeho hodnocení
Segmentace trhu a zákazníků
Tvorba hodnoty pro zákazníka
Konkurenční strategie
Cvičení
Zpracování projektu rozvoje značky.