Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-IBimPAk. rok: 2023/2024
Obsahem předmětu jsou relevantní poznatky z oblasti psychologie a sociologie nezbytné pro efektivní řízení v interkulturním prostředí podniku. Důraz je kladen na osvojení si relevantních poznatků manažerských přístupů se zaměřením na efektivní interpersonální komunikaci a schopnost aplikace získaných poznatků prostřednictvím tréninkových nástrojů do podnikové praxe.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Nabízen zahraničním studentům
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
obor MGR-Z , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Seznámení s cílem a osnovou předmětu. Vymezení organizačních kritérií a podmínek absolvování předmětu. Zadání témat semestrálních prací a kritérií jejich zpracování.2. Vymezení klíčových pojmů: kultura a její prvky, interkulturní kompetence a její složky, proces interkulturní komunikace.3. Interkulturní adaptace: identita jedince, akulturace, kulturní šok a mechanismy jeho úspěšného zvládání.4. Koncept kultury. 5. Klasické kulturní modely: Hofstede, Trompenaars, Hampdon-Turner. 6. Koncept kulturních standardů dle A. Thomase.7. Kulturní asimilátor jako prostředek interkulturního tréninku.8. Vyjednávání v mezinárodním prostředí. AID model pro interakce s odlišnými kulturami. 9. Specifika práce v mezinárodních týmech. GLOBE model.10. Bariéry interkulturní komunikace. Etnocentrizmus, kulturní relativizmus.11. Specifika vybraných evropských kultur se zaměřením na oblast mezinárodního obchodu.12. Specifika vybraných mimoevropských kultur se zaměřením na oblast mezinárodního obchodu.13. Repetitorium a diskuze k probraným tématům.
Cvičení