Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-SrsoPAk. rok: 2023/2024
Předmět představuje studentům současný pohled na hodnoty podniku, které se projevují v přístupu k řízení, a to na všech úrovních. Komplexní pohled na řízení CSR umožní poznat souvislosti mezi finančními a nefinančními faktory úspěchu firmy. Důraz je kladený na schopnost využívat koncept CSR ke konkurenční výhodě podniku a strategický přístup k moderním formám CSR. Studenti se seznámí s aktuálními trendy společenské odpovědnosti, ESG, etika a AI, které ovlivňují rozvoj podnikání.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Znalost obchodních typů společností, nástroje managementu, teorie chování firmy, teorie chování spotřebitelů, mezinárodní obchodní zvyklosti.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pro udělení zápočtu je požadováno -úspěšná prezentace týmové semestrální práce -aktivní účast na seminářích, aktivní zapojení do řešení případových studiíPožadavky ke zkoušce: -znalost probrané látky a její praktické aplikace.
Forma zkoušky - písemná - testZkouška je klasifikována dle stupnice ECTS.
Kontrola výsledků týmové spráce a její prezentace.
Učební cíle
Hodnoty společnosti se projevují na všech úrovních řízení. Základem strategického pohledu na přijetí společenské odpovědnosti je znalost současných trendů a konceptů CSR. Komplexní rozvoj společnosti vyžaduje i znalost souvislostí mezi ekonomickou a společenskou odpovědností podniku.Formulovat strategii CSR a rozvést ji do operativních činností je součást kompetentního řízení CSR.Studenti budou znát moderní přístup k podnikání se zaměřením na vytvoření strategie pro CSR. Osvojí si současné trendy pro tvorbu konceptu CSR.Budou moci se zúčastnit tvorby a aplikace současných nástrojů pro etické řízení. Budou vedeni k tomu, aby dokázali svoje hodnotové zaměření také obhájit a zdůvodnit.Znalostio Schopnost koncipovat strategii pro oblast CSRo Znalost teorií, na kterých je CSR postavenao Historický vývoj CSRo Současný pohled na komplexní problematiku CSR, ESG, etika a AIDovednostio Komplexně posoudit úroveň CSR v konkrétní firměo Analyzovat CSR v reálném prostředío Vytvořit CSR model, vhodný pro konkrétní podnikatelské prostředí
Studijní opory
SEKNIČKA, P.; PUTNOVÁ, A. Etika v podnikání a hodnoty trhu. Expert. Expert. Praha: Grada, 2016. 200 s. ISBN: 978-80-247-5545- 8.
PUTNOVÁ,A., SEKNIČKA ,P. Etické řízení ve firmě, Grada, Praha 2007, 168 str. ISBN 978 80247 162 3.
ČERNOHORSKÁ, L.; PUTNOVÁ, A. Společenská odpovědnost firem a jak ji měřit?. 1. 1. Brno: CERM, 2012. 130 s. ISBN: 978-80-7204-806- 9.
Základní literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1.CSR v sytému strategického řízení, hodnoty podniku.2.Definice CSR, historický vývoj, současné teorie společenské odpovědnosti: teorie stockholedrs, teorie stakeholders, Corporate Governance, ESG, etika a Ai.3. Nástroje řízení pro rozvoj podniku: tradiční - kodex, týmová práce, princip předběžné obezřetnosti4.Moderní nástroje etického řízení - etický ombudsman, etický a sociální audit, mentoring a další.5. Měření efektivnosti společenské odpovědnosti: GRI, ISO 26 000, AA 1000, SA 8 000, reportování.6. Směrnice EU 2014/95 - nový koncept pro naplnění CSR7. Rozvinutí konceptu CSR do všech úrovní řízení podniku- přednáška odborníka z praxe.
Cvičení