Detail předmětu
Programování pro Windows
FSI-VPW-AAk. rok: 2023/2024
Událostmi řízené programování, použití Windows API, objekty jádra, procesy a toky, synchronizační objekty, virtuální paměťový prostor, okna, dialogová okénka, ovládací prvky, prostředky (zdroje), grafické rozhraní, fonty, palety, tiskový výstup, registr, inicializační soubory.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Zkouška: Ověření znalostí základů programování pro Windows,
diskuse nad vypracovanou aplikací.
Účást na přednáškách je doporučená, na cvičeních povinná. Výuka probíhá podle týdenního rozvrhu. Způsob náhrady zameškaných cvičení je plně v kompetenci vyučujícího.
Učební cíle
programování, použití API.
Tvorba středně složitých aplikací pro Windows.
Základní literatura
Richter J.: Advanced Windows, Microsoft Press, 1997
Simon R.J., Gouker M., Barnes B.C.: Win 32 API - průvodce vývojáře, Unis publishing, 1997
Doporučená literatura
Richter J.: Advanced Windows, Microsoft Press, 1997
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program N-MAI-A magisterský navazující 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. GDI, kontext zařízení, kreslení, mapovací režimy, posuvníky.
3. Klávesnice, myš, časovač.
4. Dceřiné ovládací prvky.
5. Zdroje: ikony, kurzory, znakové řetězce, nabídky, klávesové zkratky.
6. Dialogová okna.
7. Tikárna, bitové mapy.
8. Správce palet, písma.
9. Objekty jádra, procesy a toky, synchronizace.
10. Paměťová architektura Win32, výměna dat mezi procesy.
11. Registr.
Cvičení s počítačovou podporou
Vyučující / Lektor
Osnova
2.-12. Ukázkové aplikace, programování zápočtové aplikace.
13. Zápočty.