Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FSI-YMAAk. rok: 2023/2024
Marketingový přístup k podnikání je nezbytným předpokladem pro zajištění dlouhodobé prosperity firem v tržní ekonomice. Znalost a uplatnění marketingu tak představuje jeden z pilířů úspěšně se rozvíjející firmy. Obsahem předmětu Marketing je objasnění řady důležitých pojmů a postupů z této oblasti, spojených s analýzou postavení firmy na trhu, s analýzou zákazníků, jejich segmentací, s problematikou tvorby a uplatnění prvků marketingového mixu apod.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
- Východiska uplatnění marketingu v soudobých podmínkách, předpoklady pro uplatnění marketingu.- Marketingový mix - pojetí marketingového mixu, klasický vs. rozšířený marketingový mix.- Výrobek - marketingové pojetí výrobku, řízení výrobkového portfolia.- Výrobek - značka, značková politika.- Cena - postavení ceny v marketingovém mixu podniku, faktory, ovlivňující tvorbu cen.- Cena - principy cenové tvorby na relační a transakční úrovni, analýza cenové citlivosti zákazníků.- Distribuce - postavení distribuce v marketingovém mixu, volba distribučních cest.- Komunikace - prvky komunikačního mixu - reklama, podpora. prodeje Komunikace - osobní prodej, Public relations, direkt marketing.- Komunikace - soudobé trendy v komunikaci, využití sociálních sítí v komunikaci.- Marketingový výzkum - primární a sekundární, volba vhodných metod, postup přípravy a realizace výzkumu.- Soudobé trendy v marketingu.- Soudobé trendy v marketingu.
Cvičení