Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FEKT-BPC-PP1Ak. rok: 2023/2024
Celý kurz bude vyučován v programovém prostředí MATLAB (případně jeho freeware alternativách). Studenti se seznámí s maticovými operacemi, logickými a relačními operátory. Dále budou probrány pokročilé datové typy (komplexní čísla, struktury, cell), nástroje pro řízení běhu programu (podmínky if-elseif-else, cykly while, for, metody switch-case), tvorba funkcí. Důraz bude kladen především na vektorizaci a optimalizaci kódu. Studenti se naučí základy objektově orientovaného programování a tvorby grafického uživatelského prostředí.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Úvod, historie Matlabu, alternativy, zásady psaní kódu, skript.2. Tvorba matic, maticové operace, indexování, logické a relační operátory.3. Pokročilé datové typy (komplexní čísla, char, logical, struktury, cell).4. Řízení programu, podmínky, cykly.5. Funkce - hlavička, lokální vs. globální proměnné a Workspace.6. Algoritmy - zápis algoritmů, časová/paměťová náročnost, algoritmy řazení.7. Algoritmy - datové struktury, paradigmata - hrubá síla, rozděl a panuj, hladový algoritmus, dynamické programování, zpětné prohledávání8. Funkce - handle, vekorizace, optimalizace kódu, kontrola programu, bsxfun, arrayfun, cellfun.9. Grafika - možnosti vykreslování, tex příkazy.10. Práce se soubory - čtení a zápis.11. GUI - grafické uživatelské prostředí, systém guide.12. GUI - uicontrols.13. OOP - třída/objekt,vlastnosti a metody, konstructor, set, get. dědění, přístup, jmenné prostory, enumerace.
Cvičení na počítači
1. Úvod, historie Matlabu, alternativy, zásady psaní kódu, skript.2. Tvorba matic, maticové operace, indexování, logické a relační operátory.3. Pokročilé datové typy (komplexní čísla, char, logical, struktury, cell).4. Řízení programu, podmínky, cykly.5. Funkce - hlavička, lokální vs. globální proměnné a Workspace.6. Algoritmy - zápis algoritmů, časová/paměťová náročnost, algoritmy řazení.7. Algoritmy - datové struktury, paradigmata - hrubá síla, rozděl a panuj, hladový algoritmus, dynamické programování, zpětné prohledávání8. Funkce - handle, vekorizace, optimalizace kódu, kontrola programu, bsxfun, arrayfun, cellfun.9. Grafika - možnosti vykreslování, tex příkazy.10. Práce se soubory - čtení a zápis.11. GUI - grafické uživatelské prostředí, systém appdesigner.12. GUI - uicontrols.13. OOP - třída/objekt,vlastnosti a metody, konstruktor, set, get. dědění, přístup, jmenné prostory, enumerace.