Detail předmětu

Mentoring 2

FEKT-DKC-MN2Ak. rok: 2023/2024

Předmět je zaměřen na konkrétní výzkumná témata individualizovaná pro jednotlivé studenty doktorského studijního programu s ohledem na zaměření jejich dizertačních prací podstatným způsobem rozšiřující témata řešení konkrétním doktorandem v rámci předmětu Mentoring 1. Výuka předmětu probíhá individuální formou, kdy je každému doktorandovi přidělen mentor (interní nebo externí akademický pracovník, případně odborník z praxe, nikoliv však školitel ani mentor z předmětu Mentoring 1). Daný mentor je specializován na problematiku z širšího okruhu teoretických znalostí a odborných dovedností souvisejících s konkrétním výzkumným tématem. V případě tématické příbuznosti dizertací více doktorandů probíhá výuka v šířeji zaměřených týmech. Předmět je svou náplní pokrývá témata z oblasti buněčné biologie, elektrofyziologie, zpracování a analýzy signálů a obrazů, strojového učení, bioinformatiky, výpočetní biologie a statistiky.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Student si sám volí své kontrolovatelné výstupy, za které získá příslušný počet bodů. Splnění výstupů kontroluje a body přiděluje školitel doktoranda v součinnosti s mentorem, udělené body ověřuje garant předmětu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí být bodový zisk alespoň 50 bodů.
Studenti předmětu jsou svázáni povinností nashromáždit minimální bodový zisk za kontrolovatelné výstupy. Body uděluje školitel doktoranda v součinnosti s přiděleným mentorem. Udělené body ověřuje garant předmětu.

Učební cíle

Cílem předmětu je prohloubení a vyvážení teoretických znalostí a odborných dovedností studentů doktorského studijního programu v oblastech souvisejících s jejich dizertačními pracemi.
Absolvent předmětu:
- Je schopen definovat a řešit problémy úzce související s tématem jeho dizertace
- Je schopen vést vědeckou debatu s odborníkem ve svém oboru
- Umí využít nabytých vědomostí v dalších oblastech vědecké práce

Základní literatura

BOZDOGAN, H. Statistical data mining and knowledge discovery. Boca Raton, FL: Chapman & Hall/CRC, c2004. ISBN 1-58488-344-8.
HIGGS, Paul G a Teresa K ATTWOOD. Bioinformatics and molecular evolution. Malden, Mass.: Blackwell Publishing, 2005. ISBN 1-4051-0683-2.
PARYS, Jan B, Martin D BOOTMAN, David I YULE a Geert BULTYNCK. Calcium techniques: a laboratory manual. Cold Spring Harbor, New York: Cold Spring Harbor Laboratory Press, 2014. ISBN 978-1936113583.
PAWLEY, James B. Handbook of biological confocal microscopy. 2nd ed. New York: Plenum Press, c1995. ISBN 978-0306448263.
SHMULEVICH, Ilya a Edward R DOUGHERTY. Genomic signal processing. Princeton, N.J.: Princeton University Press, c2007. ISBN 0691117624.
SONKA, Milan, Vaclav HLAVAC a Roger BOYLE. Image processing, analysis, and machine vision. 3rd ed. Toronto: Thompson Learning, c2008. ISBN 978-0495082521.
ZIPES, Douglas P a José JALIFE. Cardiac electrophysiology: from cell to bedside. Sixth edition. Philadelphia, PA: Elsevier/Saunders, 2014. ISBN 978-1455728565.

Elearning

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program DKC-BTB doktorský 1 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Konzultace

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Elearning