Detail předmětu

Španělština - konverzace

FAST-BYS8Ak. rok: 2023/2024

Tento předmět se zaměřuje na procvičování konverzačních, prezentačních a argumentačních schopností na různá témata. Sylabus kurzu může být měněn dle uvážení vyučujícího. Hlavní oblasti jsou rodina, práce, studium, zdraví, plány do budoucna.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

1

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Ústav společenských věd (SPV)

Vstupní znalosti

The student should have fisnished BYS4 and therefore be at (B2 –) level according to EFR.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Učební cíle

Cílem tohoto kurzu je opakování jazyka a prohloubení konverzačních schopností.

Základní literatura

Konverzační texty vybrané vyučujícím


CASTRO VIUDEZ, Francisca, Ignacio RODERO a Carmen SARDINERO FRANCO. Nuevo Español en marcha 4: Libro del alumno: curso de Español como lengua extranjera. Novena edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2020. ISBN 978-84-9778-782-6.


CASTRO VIUDEZ, Francisca, Mercedes ÁLVAREZ PIÑEIRO, Ignacio RODERO a Carmen SARDINERO FRANCO. Nuevo Español en marcha 4: Cuaderno de ejercicios: curso de Español como lengua extranjera. Octava edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2019. ISBN 9788497787246.

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1 Týden – Představení sám sebe. Co je úspěch, osobní data, cesta od neúspěchu k úspěchu. 2 Týden – Rodina. Moje rodina. Vycházet dobře s členy rodiny, životní etapy, věřit svým blízkým 3 Týden – Můj dům/domov. Úkoly okolu domu. Zahrada. Úvahy o domově 4 Týden – Nákupy. Jsou nákupy zábava nebo otrava. Druhy nákupů a nákupních středisek. Virtuální návštěva daného nákupního střediska. 5 Týden – Můj typický den/týden/rok. Víkendové aktivity, Co bych dělal s 300.000,- Kč 6 Týden – Četba. Co čtu nejčastěji. Druhy literatury. Co bych nečetl. Pro a proti četby 7 Týden – Zábava a volný čas. Jaký druh kulturních aktivit mám rád/ráda. Co dělá „dobrý film“. Druhy umění a názor. Preference co se týká kultury a umění. 8 Týden – Prázdninové cestování. Místa navštívená a které se navštíví. Druhy cestování. Kam bych jel a kam ne. 9 Týden – Kamarádi a známé. Moji kamarádi. Koho bys chtěl potkat. Co dělá dobrého kamaráda. Nepříjemné zkušenosti s přátelstvím. 10 Týden – Zdraví. Můj zdravotní stav. Dobré a špatné návyky. Výživa. Jak začít žít zdravěji. 11 Týden – Čeho se bojím nebo obávám. Skončí svět ? – důvody. Tipy jak žít „bezstarostn쓨 12 Týden – Budoucnost – Kariéra. Příležitosti. Založení rodiny. Děti. 13 Týden - Zápočet