Detail předmětu

Ruština pro začátečníky

FAST-BYR1Ak. rok: 2023/2024

Témata – představování, pozdravy, telefonování, základní informace o sobě, národnosti, na návštěvě, rodina.
Zvuková a grafická stránka jazyka - azbuka, přízvuk, intonace, výslovnost, pravopis.
Mluvnice – oslovení, číslovky, časování sloves, základní vzory podstatných jmen, osobní a přivlastňovací zájmena, zvratná slovesa, slovesné vazby.

Jazyk výuky

čeština

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Ústav společenských věd (SPV)

Vstupní znalosti

Žádné.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Učební cíle

Zvládnutí základů ruštiny, tedy azbuky v psané i mluvené formě, základní slovní zásoby a gramatiky. Schopnost přečíst, přeložit a vytvořit velmi jednoduché texty.
Student zvládne cíl předmětu, čímž je zvládnutí základů ruštiny, tedy psané a mluvené azbuky, základní slovní zásoby a základních gramatických jevů, dále také schopnost číst, překládat a vytvářet velice jednoduché ruské texty.

Základní literatura

JELÍNEK, Stanislav. Raduga 1: po-novomu. Plzeň: Fraus, 2008. ISBN 978-80-7238-659-8. (RU)

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1.Úvodní hodina, azbuka - čtení , psaní 2.1L-představování, rozhovory, cvičení, protiklad, přízvučné a nepřízvučné slabiky, procvičování azbuky, čtení, psaní - písmena "?,?,?,?,?,?,?,?,?,?,?,?,?" 3.2L-Seznam se, četba a poslech rozhovorů, nová slovní zásoba a fráze, písmena "?,?,?,?,?", ruské říkanky 4.2L-pozdravy, telefonování, rozhovory, cvičení, přízvučné a nepřízvučné slabiky, intonace tázacích a oznamovacích vět, 1.pád podstatných jmen v oslovení, oficiální a neoficiální oslovení 5.2L-písmena "?,?,?,?,?,?", číslovky 1-10 v 1.pádě, procvičování gramatiky a slovní zásoby, hraní rolí 6.3L-Mluvíte rusky?, poslech a četba rozhovorů, písmena "?,?,?,?,?,?,?,?", ruské říkanky, dny v týdnu,číslovky 11-20 7.3L-základní informace o sobě, národnosti, rozhovory, cvičení, pohyblivý přízvuk, intonace oznamovacích a tázacích vět 8.3L-"??" u sloves, časování sloves "????, ?????, ????????" v přítomném čase, procvičování gramatiky a slovní zásoby, hraní rolí 9.4L-na návštěvě, rozhovory, cvičení, nepřízvučné "o,a", intonace zvolacích vět, 1.pád číslovek 30-90 a 100-900 10.4L-podstatná jména po číslovkách, podstatná j. (????,????), osobní zájmena, časování sloves "???????,????,?????,??????????", píseň, opakování 11.5L-rodina, rozhovory, cvičení, intonace otázek, podstatná j. po číslovkách 2,3,4, hraní rolí 12.5L-osobní a přivlastňovací zájmena, časování sloves "????????,???????", rodinné vztahy, doplňkový text, opakování 13.Opakování, shrnutí, hry