Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FaVU-4DfSCh-2Ak. rok: 2023/2024
Design pro společenskou změnu 2 navazuje na předmět Design pro společenskou změnu 1. Je zaměřen na navrhování pro veřejnou správu a neziskový sektor za účelem pozitivní sociální změny s důrazem na interdisciplinární týmovou práci. V průběhu předmětu budou mít studující příležitost pracovat na reálných případových studiích a zapojit se do skupinových aktivit tak, aby si prohloubily*i své znalosti o procesu navrhování a mezioborové týmové práci.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Absolvování kurzu Design pro společenskou změnu 1.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pro udělení hodnocení jsou stanoveny následující podmínky:
- docházka
- aktivní účast v seminární části předmětu.
Kolokvium má formu závěrečné prezentace výstupů z týmových aktivit.
Studujícím bude po ukončení předmětu uděleno slovní formativní hodnocení.
Výuka probíhá v prostorách pracovny CAV (č. 334, U2, FaVU) ve čtyřhodinových blocích 1x za 14 dnů. Povolená je 1 absence.
Učební cíle
Cílem kurzu je seznámit studující s metodami určenými pro zjišťování potřeb uživatelů, pro ideaci a prototypování a se zásadami pro zajištění udržitelnosti navrhovaných řešení v kontextu designu pro veřejnou správu a neziskový sektor.
Studující dokáže zjistit a do procesu navrhování zahrnout potřeby rozdílných uživatelů.
Studující ovládá techniky ideace a dokáže zhodnotit možné dopady navržených řešení.
Studující chápe důležitost testování a zpětné vazby při tvorbě prototypů.
Studující má přehled v oblasti škálování, implementace a evaluace navržených řešení.
Prerekvizity a korekvizity
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Porozumění potřebám uživatelů: tvorba person, analýza potřeb uživatelů.
2. Ideace: vytváření a vyhodnocování nápadů na řešení komplexních problémů s důrazem na pozitivní společenský dopad a kolaborativní tvorbu se zúčastněnými stranami.
3. Plánování služeb: service blueprint, uživatelské scénáře.
4. Vytváření prototypů a testování: zaměření na význam prototypování a testování v procesu navrhování. Účastníci*ce se naučí, jak vytvářet a testovat prototypy a jak využívat zpětnou vazbu od uživatelů ke zlepšování návrhu.
5. Škálování prototypu a tvorba strategie pro jeho implementaci.
6. Metriky a evaluace: důležitost měření dopadů řešení a využívání zjištěných poznatků k aktualizaci řešení.
Cvičení