Detail předmětu

Proseminář akademické práce

FA-SAK-TEAk. rok: 2024/2025

Proseminář akademické práce poskytne studentům seznámení s principy odborné činnosti v oblasti výzkumu a základů odborného psaní a prezentace výsledků vědecké práce s přihlédnutím k jejímu etickému rozměru. Velký důraz je ve výuce kladen na odborné informační zdroje s důrazem na dodržování autorskoprávních požadavků. Součástí semináře bude též provádění praktických průzkumů a analýz. Seminář má sloužit k vytvoření teoretické základny pro praktickou fázi navrhování a praxi.
Student veden k profilaci tématu vlastní zkoumání a vlastních oblastí zájmu, k přípravě a zpracování analytické a syntetické části vědecké práce, ke kritickému myšlení a psané i verbální prezentaci vědeckých výsledků a jejich diskuzi.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

4

Učební cíle

Předmět má dva hlavní cíle. (1) Seznámit studující se základy sociálních věd, jejich přístupem ke studiu společnosti a ke studiu architektury a urbanismu zvláště. (2) Druhým cílem kurzu je seznámit studující s hlavními paradigmaty sociálních věd, procvičit práci s odbornými zdroji, schopnost relevantní zdroje identifikovat (rozpoznání kvalitního odborného textu, jeho hlavní charakteristiky) a využít je k práci s odborným textem, a to jak k jeho kritickému čtení, tak k jeho psaní.
Student zná hlavní směry sociálně-vědného výzkumu a je schopen je kriticky využít k reflexi vlastního oboru.
Student je schopen vyhledávat relevantní, kvalitní a odborné informace.
Student získá hlubší a odbornější znalosti potřebné pro vypracování odborných textů.
Student si osvojí základní metody vědecké práce a schopnosti práce s odbornou literaturou.
Student bude schopen kriticky uvažovat o nabytých znalostech v okruhu témat svého zájmu.
Student je schopný výsledky své práce úspěšně prezentovat jak psanou tak mluvenou formou.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Studující je hodnocen na základě odevzdaného odborného textu a jeho prezentace v závěrečném semináři. Studující odevzdává text dle konkrétního zadání; z celkové známky tvoří písemná práce 80 %, její prezentace pak 20 %.
e předpokládána 80% účast na seminářích. Kurz je ukončen závěrečnou prezentací textu, která je povinná. Pokud není studující schopen se závěrečné prezentace zúčastnit, je náhrada domluvena individuálně s vyučujícím.

Základní literatura

GROAT, Linda N; WANG, David. Architectural research methods. Hoboken: Wiley, 2013. ISBN 978-0-470-90855-6. (EN)
LUCAS, R. Research methods for architecture. Laurence King Publishing, 2016. (EN)
WALLWORK, Adrian. English for Writing Research Papers. Springer Science + Business Media, 2011. ISBN 1441979212. (EN)

Doporučená literatura

ILYIN, Natalia. Writing for the Design Mind. Bloomsbury Visual Arts, 2019. ISBN: 978-1350034976. (EN)
LEA, Diana; BULL, Victoria; WEBB, Suzanne; DUNCAN, Robert. Oxford learner's dictionary of academic English. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 978-0-19-433350-4. (EN)
MCCARTHY, Michael; O'DELL, Felicity. Academic vocabulary in use. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-68939-7. (EN)

Elearning

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program NE_A+U magisterský navazující

    specializace --- (do 2022) , 1 ročník, zimní semestr, povinný
    specializace --- (2023) , 1 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Elearning