Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FSI-YMAAk. rok: 2024/2025
Marketingový přístup k podnikání je nezbytným předpokladem pro zajištění dlouhodobé prosperity firem v tržní ekonomice. Znalost a uplatnění marketingu tak představuje jeden z pilířů úspěšně se rozvíjející firmy. Obsahem předmětu Marketing je objasnění řady důležitých pojmů a postupů z této oblasti, spojených s analýzou postavení firmy na trhu, s analýzou zákazníků, jejich segmentací, s problematikou tvorby a uplatnění prvků marketingového mixu apod.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní znalosti z oblasti marketingu a vést je k pochopení nutnosti využití marketingových principů při řízení odborných činností / útvarů ve firmě.Tento předmět bude rozvíjet znalosti potřebné pro pochopení místa a významu marketingu pro řízení firem jako celku, jakož i pro řízení dílčích oblastí (výrobní, technické, oblast V+V apod.). Půjde zde zejména o pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb a přání, způsobu rozhodování, faktorů, ovlivňujících jeho nákupní chování...) pro zajištění dlouhodobého firemního rozvoje.
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
specializace CZS , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
- Východiska uplatnění marketingu v soudobých podmínkách, předpoklady pro uplatnění marketingu.- Marketingový mix - pojetí marketingového mixu, klasický vs. rozšířený marketingový mix.- Výrobek - marketingové pojetí výrobku, řízení výrobkového portfolia.- Výrobek - značka, značková politika.- Cena - postavení ceny v marketingovém mixu podniku, faktory, ovlivňující tvorbu cen.- Cena - principy cenové tvorby na relační a transakční úrovni, analýza cenové citlivosti zákazníků.- Distribuce - postavení distribuce v marketingovém mixu, volba distribučních cest.- Komunikace - prvky komunikačního mixu - reklama, podpora. prodeje Komunikace - osobní prodej, Public relations, direkt marketing.- Komunikace - soudobé trendy v komunikaci, využití sociálních sítí v komunikaci.- Marketingový výzkum - primární a sekundární, volba vhodných metod, postup přípravy a realizace výzkumu.- Soudobé trendy v marketingu.- Soudobé trendy v marketingu.
Cvičení