Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FSI-YVC-AAk. rok: 2024/2025
1. Student získá v přednáškách a ateliérech orientaci v teorii a praxi designu vizuálních komunikací a osvojí si základní dovednosti tvorby vizuální komunikace. 2. Důraz je kladen na analytické zpracování zadání, na samostatnost a kreativní přístup k řešení zadání a na designérské kvality zpracování projektů a úkolů. 3. Předmět ve studijního programu doplňuje hlavní 3D ateliéry průmyslového designu o projektování 2D designu, tedy práci s písmem, znakem a obrazem, která je nedílnou částí komplexního portfolia průmyslového designéra.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Nabízen zahraničním studentům
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Získání zápočtu je podmíněno účastí ve výuce, absolvováním předepsaných konzultací, odevzdáním všech zadaných projektů a úkolů v celém rozsahu zadání a v dostatečné kvalitě vypracování a ústní obhajobou projektů a úkolů.Zkouška zahrnuje hodnocení ateliérové tvorby (max. 75 bodů, min. 38 bodů) a písemný test (max. 25 bodů, min. 13 bodů). Pro úspěšné absolvování předmětu je v obou částech nutno získat vždy minimálně nadpolovinu z maximálního počtu bodů (38+13).Klasifikace předmětu se řídí stupnicí ECTS.
Učební cíle
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
specializace CZS , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Ateliér
- Hlavní semestrální projekt DVK, např. „jednotný vizuální styl“ ve dvou etapách. Příklad 1: „JVS akce: veletrh, výstava, konference, workshop, soutěž apod.“ 1. etapa - symbol, barevnost, výběr písma. 2. etapa – aplikace JVS: plakát A1, vstupenky, pozvánka, program, webová prezentace apod. Příklad 2: „JVS podniku (firmy)“. 1. etapa – značka, podnikové barvy, výběr podnikového písma (písemná analýza témat a vybraného zadání, dokumentace na obdobné téma, přípravné kresby a skici 1. etapy, alternativní návrhy, konečný design, průvodní zpráva). 2. etapa – aplikace JVS: služební grafika, automobily, webová grafika apod. vč. koncepce typografického řešení design-manuálu. Vypracování 2. etapy (kompletní semestrální ateliérové práce se všemi přílohami: tj. písemně-obrazová analýza, písemná průvodní zpráva, skici, variantní návrhy, výkresy definitivních řešení, design-manuál, digitální archiv)- Doplňkové (krátkodobé) týdenní úkoly během semestru – zadání z oblasti DVK o rozsahu 2-4 týdnů, vypracovávaná a odevzdávaná souběžně s hlavním semestrálním úkolem. (Příklady: novoročenka, program, plakát, leták, inzerát, návod, kalendář, označení výrobku, ovladače výrobku, webová stránka, brožura, optická iluze, ambigram, komiks apod.)- Zpracování prezentace osobností designu vizuální komunikace- Součástí může být exkurze: návštěva grafického studia, výstavy, veletrhu apod. - Ústní obhajoba ateliérové práce DVK.