Detail předmětu
Design-management
FSI-9DMAAk. rok: 2024/2025
Předmět je založen na samostatném studiu design-managementu, jako oboru, který podmiňuje úspěšné zavádění designu do výrobní praxe.
Jazyk výuky
čeština
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Důležitá je základní orientace v teorii a praxi designu. Výhodou jsou jakékoli zkušenosti s praktickou ekonomikou, podnikovým a personálním managementem a psychologií práce.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Na základě vlastních rozborových prací zadaných ke konzultacím, se prověřuje celková orientace v teorii a znalosti organizace a řízení designu. Závěrečná práce - případová studie. Ukončení: kombinovaná písemná a ústní zkouška.
Konzultace jsou domluveny individuálně. Účast na přednáškách je doporučená.
Konzultace jsou domluveny individuálně. Účast na přednáškách je doporučená.
Učební cíle
Přehled teorie designu a řízení designu.
Základní znalosti organizace designu, teorie designu, způsoby jeho hodnocení, související legislativy, ekonomiky a řízení designu, marketingu a aplikace nabytých poznatků v teoretické i praktické činnosti.
Základní znalosti organizace designu, teorie designu, způsoby jeho hodnocení, související legislativy, ekonomiky a řízení designu, marketingu a aplikace nabytých poznatků v teoretické i praktické činnosti.
Základní literatura
Jarema J.: Teória a metodika designu. Košice – VŠT, 1990
Pavelka J.: Význam informací pro rozhodovací proces ve vedení, řízení a organizaci designu. Praha – IPD,1978
Pilditch J.: Winning Ways. - London : Harper+Row, 1987
Štejn J.: Průmyslový dizajn. Praha – Utrin, 1976
Pavelka J.: Význam informací pro rozhodovací proces ve vedení, řízení a organizaci designu. Praha – IPD,1978
Pilditch J.: Winning Ways. - London : Harper+Row, 1987
Štejn J.: Průmyslový dizajn. Praha – Utrin, 1976
Doporučená literatura
Jarema J.: Organizácia a riadenie designu (Design-management). Košice – TU, 1994
Pilditch J.: The Business of Product Design, 1966
Rajlich J. a kol: Modul Design, Dempcae. Brno – FSI VUT, 1999
Pilditch J.: The Business of Product Design, 1966
Rajlich J. a kol: Modul Design, Dempcae. Brno – FSI VUT, 1999
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
20 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
• Přehled teorie designu, vč. ergonomie, design jako nástroj obchodu a výroby, design jako životní styl;
• Mezinárodní a domácí organizace a školy designu;
• Legislativa související s designem, patenty, průmyslový vzor, autorská práva;
• Složky designu v marketinkové aktivitě, podniková strategie designu - design management a marketing, reklama a design;
• Organizace a řízení práce designéra v podniku;
• Etika práce a odborný profil designéra.
• Mezinárodní a domácí organizace a školy designu;
• Legislativa související s designem, patenty, průmyslový vzor, autorská práva;
• Složky designu v marketinkové aktivitě, podniková strategie designu - design management a marketing, reklama a design;
• Organizace a řízení práce designéra v podniku;
• Etika práce a odborný profil designéra.