Detail předmětu
Teorie vizuálního stylu v designu
FSI-9VDEAk. rok: 2024/2025
Předmět je založen na samostatném studiu teorie vizuálního stylu v designu. Důraz je kladen na zvládnutí teorie designu, na semantické vlastnosti designu, připomenuta jsou základní kompoziční a skladebná pravidla tvorby designu, teorie barev, práce s písmem a znaky atd. Vizuální styl je chápán jako koncepční designérský pohled na komplexní tvorbu designu.
Jazyk výuky
čeština
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Předpokládají se znalosti teorie a praxe designu vizuálních komunikací a jejich zákonitostí. Výhodou jsou jakékoliv zkušenosti z praktické semiologie a psychologie.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Na základě vlastních rozborových prací zadaných ke konzultacím se prověřuje celková orientace a znalosti použití vizuálního stylu v designu grafickém a průmyslovém. Závěrečná práce - případová studie. Ukončení: kombinovaná písemná a ústní zkouška.
Konzultace jsou domluveny individuálně. Účast na přednáškách je doporučená.
Konzultace jsou domluveny individuálně. Účast na přednáškách je doporučená.
Učební cíle
Tvorba vizuálního stylu v různých oblastech designu a jeho uplatnění v tvůrčí práci vedoucí k podnikovému designu a podnikovému jednotnému vizuálnímu stylu.
Zvládnutí principů tvorby vizuálního stylu a aplikace nabytých poznatků v teoretické práci i tvůrčí činnosti.
Zvládnutí principů tvorby vizuálního stylu a aplikace nabytých poznatků v teoretické práci i tvůrčí činnosti.
Základní literatura
Henrion, Parkin: Design coordination and corporate image. Londýn – Vista, 1968
Ollins W.: Corporate Identity weltweit. Frankfurt – Campus, 1995
Svoboda V.: Corporate identity. Zlín - FMK UTB, 2003
Ollins W.: Corporate Identity weltweit. Frankfurt – Campus, 1995
Svoboda V.: Corporate identity. Zlín - FMK UTB, 2003
Doporučená literatura
Rajlich J.: Značka a jednotný vizuální styl. Brno - Mospra, 1991
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
20 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
• Základní pojmy, filozofie designu;
• Stavební prvky designu - kompozice, tvary, plochy, hmoty, barva;
• Písmo a znakové systémy;
• Aplikovaná semiotika - znakovost designu;
• Koordinovaný design, historie a současnost;
• Jednotný vizuální styl, design-manuál (corporate identity);
• Podnikový design (corporate design);
• Praktické aplikace vizuálního stylu.
• Stavební prvky designu - kompozice, tvary, plochy, hmoty, barva;
• Písmo a znakové systémy;
• Aplikovaná semiotika - znakovost designu;
• Koordinovaný design, historie a současnost;
• Jednotný vizuální styl, design-manuál (corporate identity);
• Podnikový design (corporate design);
• Praktické aplikace vizuálního stylu.