Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FSI-8FGWAk. rok: 2024/2025
Garant:
Odpovědným útvarem za kvalitu výuku předmětu 3.4 Interkulturelle Kompetenz I je Juniorprofessur Interkulturelle Kompetenz, Dr. Gala Rebane.
Osobou odpovědnou za provádění dohody o spolupráci mezi TUC a VUT na česko-německém studijním programu s dvojitým diplomem v Navazujícím magisterském studijním oboru ze dne 08.02.2021 je Univ.-Prof. Dr.-Ing. Maik Berger, Studiendekan Prüfungsausschussvorsitzender masterstudiengang Maschinenbau Technische Universität Chemnitz.
Schwerpunkt interkulturelle digitale Praktiken und transnationale Beziehungen
Inhalte:
Im Zentrum des Moduls stehen zentrale Begrifflichkeiten und Forschungen Interkultureller Kompetenz und deren praktische Anwendungsfelder z.B. in Politik, Wirtschaft, internationaler Kooperation, Gesundheit, Migration und Mobilität. Die unterschiedlichen Dimensionen des Kompetenzbegriffs werden kritisch beleuchtet, in historische und gesellschaftliche Kontexte eingeordnet und im Hinblick auf kulturelle Aspekte auch vergleichend analysiert.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
keine
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Garant:Odpovědným útvarem za kvalitu výuku předmětu 3.4 Interkulturelle Kompetenz I je Juniorprofessur Interkulturelle Kompetenz, Dr. Gala Rebane.Osobou odpovědnou za provádění dohody o spolupráci mezi TUC a VUT na česko-německém studijním programu s dvojitým diplomem v Navazujícím magisterském studijním oboru ze dne 08.02.2021 je Univ.-Prof. Dr.-Ing. Maik Berger, Studiendekan Prüfungsausschussvorsitzender masterstudiengang Maschinenbau Technische Universität Chemnitz.
Zkouška:Zkouška z modulu má následující půběh:Samostatná vědecká práce (cca 15 stran, 4 týdny na dokončení) (číslo zkoušky: 74645).Zkouška může probíhat v němčině nebo angličtině.
Kredity a známky:Za modul se získávají 4 kreditní body.Hodnocení výkonu u zkoušky a tvorba známky z modulu jsou upraveny v § 10 zkušebního řádu TU Chemnitz.
Voraussetzungen für die Vergabe von Leistungspunkten:
Die erfolgreiche Ablegung der Modulprüfung ist Voraussetzung für die Vergabe von Leistungspunkten.
Studienordnung und Prüfungsordnung 2020
Učební cíle
Die Studenten können komplexe Problemstellungen kulturell vergleichender Kompetenzforschung erkennen und sachgerecht formulieren. Sie können unterschiedliche Dimensionen des Kompetenzbegriffs ermitteln und im Zusammenhang der Anwendungsfelder, gesellschaftlicher Kontexte und Entwicklungen kritisch beurteilen.
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení