Detail předmětu

Herní design - Digitální hry

FaVU-1HERDESAk. rok: 2024/2025

Kurz se zaměřuje na základní metody navrhování a následné rychlé prototypování digitálních her. Jádrem přístupu k prototypování je zde iterativní vývoj, který se v průběhu semestru aplikuje na libovolné situace, kterými projekt prochází. Výchozí stav se soustředí na přípravu design dokumentu a roli projektové dokumentace v čase. Výsledný stav prezentuje hratelný prototyp ve verzi, která je během kurzu realizována na úrovni samostatného vývoje nebo týmu.

Kurz připouští situace, ve kterých je cílem využít herní mechaniky a principy na projekty, které se neprofilují čistě jako samostatné hry nebo hračky. Může se jednat o již rozpracované autorské projekty, které pracují s digitálním prostředím. Kurz je možné absolvovat samostatně nebo v týmu.

 

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Garant předmětu

Vstupní znalosti

Zájem o problematiku digitálních her.  Kurz nevyžaduje žádné vstupní znalosti nebo zkušenosti s herním vývojem

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Zápočten je udělen na základě docházky (max. 3 neomluvené absence) a odevzdání dílčích semestrálních úkolů. 

Učební cíle

Cílem kurzu je získání zkušeností s vývojem a dokončením hratelného prototypu digitální hry libovolné typologie a formy. Popřípadě aplikovat herní mechaniky a principy na individuální typ projektu.

 

Základní literatura

Jesper Jull, The Art of Failure: An Essay on the Pain of Playing Video Games, The MIT Press, 2013 (2. vyd. 2016). (CS) (EN)
Jesse Schnell, The Art of Game Design: A Book of Lenses, CRC Press, 2008 (2. vyd. 2014). (CS) (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program DES_B bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
  • Program BIT bakalářský 1 ročník, letní semestr, volitelný
  • Program BIT bakalářský 1 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Praktické cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

V průběhu semestru budou probírána následující témata (s různou časovou dotací v závislosti na komplexnosti tématu).

Sólo vývoj vs tým – strategie, plánování a vývoj her

Design dokument + MDA model – příprava projektové dokumentace, seznámení s MDA modelem

Rapid prototyping + nástroje – vývoj a realizace digitálního prototypu, seznámení s nástroji

Fokus test alfa verze – cílené testování herních mechanik

Play test – kolektivní testování finálních prototypů