Detail předmětu

Konzultace semestrální práce s vyučujícími FaVU 5

FaVU-1KSPVF-5Ak. rok: 2024/2025

V rámci tohoto předmětu mohou studující za podmínky oboustranného souhlasu konzultovat s libovolnými vyučujícími na FaVU vyjma vedoucích ateliérů, kde studují. Předmět tak motivuje studující k tomu, aby vedle pravidelných konzultací své semestrální práce v ateliéru vyhledávali zpětnou vazbu od dalších osobností z řad vyučujících. Svěží pohled vycházející z odlišného oborového zázemí nebo nezatížený dlouhodobou spoluprací může představovat významný impuls, který vytrhne studující*ho z případné slepé uličky, posune ji*ho k novým a nesamozřejmým řešením anebo naopak potvrdí smysluplnost pokračování ve stávající metodě práce. Pravidelná konfrontace s vyučujícími z jiných ateliérů, kabinetů nebo katedry teorie a dějin umění tak může zabránit nebezpečí zaseknutí se u ověřených postupů nebo trendů preferovaných v domovském ateliéru studující*ho.  

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

1

Garant předmětu

Vstupní znalosti

Nejsou.  

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Zápočet je udělen na základě absolvování 2 konzultací semestrální práce s jednou*ím či více vyučující*mi.  
Konzultace na půdě FaVU v místě a čase určeném individuální domluvou mezi studentkou*em a vyučující*m. Všichni vyučující v předmětu si stanoví konzultační hodiny a nabídnou studujícím tabulku s časy pro snadnější přihlašování. Absolvování minimálně 2 konzultací je povinné.  

Učební cíle

Cílem předmětu je umožnit studujícím konzultovat svou uměleckou práci s širším spektrem vyučujících z FaVU a tak získat další zpětnou vazbu jako alternativu ke konzultacím v rámci ateliérové výuky.  
Absolvováním předmětu studující dostanou alternativní zpětnou vazbu ke své autorské práci, ověří si přesvědčivost zvolených řešení a získají podněty k dalšímu uměleckému rozvoji.  

Základní literatura

Hal FOSTER – Rosalind KRAUSSOVÁ – Yve-Alain BOIS – Benjamin H. D. BUCHLOH, Umění po roce 1900. Modernismus, antimodernismus, postmodernismus, Praha: Slovart 2007
Helena BENDOVÁ – Matěj STRNAD (eds.), Společenské vědy a audiovize, Praha: NAMU 2014.
Paulo FREIRE, Pedagogika utlačovaných, Praha: Neklid 2022

Doporučená literatura

Richard BUCKMINSTER FULLER, O vzdělání, Praha: MOX NOX 1999
Konrad Paul LIESSMANN, Vzdělání jako provokace, Praha: Academia 2018
Magdaléna ADÁMKOVÁ-TURZOVÁ – Petra FILIPOVÁ, Učit umění. Učitel a žák v labyrintu současného umění, Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci 2015
Jan SVENUNGSSON, Umelec a písanie, Bratislava: Slovart – VŠVU 2013
Jacques AUMONT, Obraz, Praha: Akademie múzických umění 2010
Institut úzkosti. 2021. Kvíření jazyka českého: O užívání genderově inkluzivního jazyka v institucích a organizacích. http://www.institutuzkosti.cz/events/kvireni-jazyka-ceskeho-videozaznam-online-diskuse?src=cz
Nelson GOODMAN, Jazyky umění. Praha: Academia, 2007.
Jiří PLAMÍNEK, Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět, Praha: Grada 2008
John BERGER, Způsoby vidění, Praha: Labyrint 2016

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program VUM_B bakalářský, 3. ročník, letní semestr, povinný
    , 3. ročník, letní semestr, povinný
    , 3. ročník, letní semestr, povinný
    , 3. ročník, letní semestr, povinný
    , 3. ročník, letní semestr, povinný
    , 3. ročník, letní semestr, povinný
    , 3. ročník, letní semestr, povinný
    , 3. ročník, letní semestr, povinný
    , 3. ročník, letní semestr, povinný
    , 3. ročník, letní semestr, povinný
    , 3. ročník, letní semestr, povinný
    , 3. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Konzultace

4 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Průběh a témata spolupráce mezi vyučující*m a studující*m se řídí konkrétním charakterem konzultovaného autorského projektu.