Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FaVU-2KvPAk. rok: 2024/2025
Seminář Kurátorství v praxi koncepčně navazuje na kurz Kurátorství v pohyblivém poli. Zaměřuje se na získávání praktických znalostí a dovedností z kurátorské praxe. Provádí studentstvo jednotlivými fázemi kurátorské práce – od nalezení a formulace konceptu, přes výběr a oslovení umělců*kyň či jiných spolupracovníků*ic, návštěvy ateliérů s umělci*kyněmi, výběr adekvátního výstupu pro veřejnost, až po formulaci návrhu rozpočtu, vyplnění grantových formulářů a produkčních rámců pro finální podobu. Největší důraz bude kladen na rozvoj koncepčního kurátorského myšlení.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Po absolvování kurzu studentstvo získá hlubší porozumění možnostem kurátorské práce, bude schopno formulovat ucelený kurátorský návrh a budou mít praktické povědomí o povaze a cyklech kurátorské práce.
Prerekvizity a korekvizity
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Co je to kurátorská koncepce a jak ji formulovat? Jaké různé kurátorské přístupy můžeme zvolit, co nám poskytují a co ne? Jak přesvědčivě propojit koncepci projektu s jeho výstupy?
2. Jaké výstupy máme k dispozici (výstava, workshop, intervence, publikace, spekulativní formáty atd.) a kde je můžeme realizovat (galerie, veřejný prostor, digitální prostor atd.)? Co nám nabízejí a jaké jsou jejich limity? Jak kurátorsky přemýšlíme prostřednictvím zvoleného výstupu/média?
3. Návštěvy ateliérů, prohlídky portfolií... Jaké nástroje má kurátor* k dispozici při vyhledávání a oslovování umělců*kyň nebo jiných spolupracovníků? Jaké jsou možné typy spolupráce mezi kurátorem* a umělcem*kyní nebo jinými uměleckými profesionály*?
4. Jak správně sestavit rozpočet? Jak napsat žádost o grant a kde hledat finanční prostředky pro svůj kurátorský projekt?
5. Realizační fáze projektu: na co je třeba myslet při tvorbě finální podoby? Jak dát o svém projektu vědět tak, aby oslovil cílové skupiny?