Detail předmětu

Research Paper Seminar 1

FaVU-4RPS-1Ak. rok: 2024/2025

Kurz sestává ze tří částí: seminářů, workshopů a konzultací s vedoucím teoretické části diplomové práce. V seminářích si studenti*ky osvojují základy akademického psaní, zabývají se specifiky psaní o výzkumu založeném na umělecké praxi a procvičují si psaní odborného textu prostřednictvím individuálních a skupinových zadání. Pravidelné workshopy studentům*kám poskytují podporu při psaní formou skupinové zpětné vazby a diskuze o překážkách, se kterými se při psaní potýkají. Individuální konzultace s vedoucí*m teoretické části diplomové práce se zaměřují na specifické otázky týkající se jednotlivých výzkumných projektů a probíhají podle individuálních potřeb studujících a s ohledem na rozpracovanost jejich práce.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

5

Garant předmětu

Vstupní znalosti

Absolvování kurzů Research Through Art 1 a Research Through Art 2.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Zápočet udělený vedoucím práce za účast na konzultacích a přiměřený stupeň rozpracovanosti projektu. Podmínkou udělení zápočtu je více než 70% účast na seminářích a workshopech.
Společné semináře a workshopy probíhají v učebnách KTDU FaVU v hodinách určených rozvrhem. Konzultace se řídí individuální domluvou s pedagogem. Vyžadováno je dodržení rozvrhu individuálních konzultací s vedoucím práce a více než 70% účast na seminářích a workshopech.

Učební cíle

Cílem kurzu je poskytnout studentům*kám podporu při psaní teoretické části diplomové práce.
Studenti*ky dokážou provést výzkum na téma vztahující se k jejich vlastní kreativní praxi a napsat na toto téma výzkumnou studii splňující požadavek na odbornou závažnost a předepsané formální náležitosti.

Doporučená literatura

Haraway, Donna. 1988. “Situated Knowledges: The Science Question in Feminism and the Privilege of Partial Perspective.” Feminist Studies 14(3): 575–599. (EN)
Lykke, Nina, ed. 2014. Writing Academic Texts Differently. New York: Routledge. (EN)
Schimel, Joshua. 2012. Writing Science. Oxford: Oxford University Press. (EN)
Strunk, William I. 1999. The Elements of Style. 4th ed. Upper Saddle River: Pearson. (EN)
Swales, John M., and Christine B. Feak. 2009. Abstracts and the Writing of Abstracts: Vol. 1 of the revised and expanded edition of English in Today`s Research World. Michigan: University of Michigan Press. (EN)
Turabian, Kate L. 2007. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers. 7th ed. Chicago: University of Chicago Press. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program FAAD magisterský navazující 2 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Konzultace

8 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Styly akademického psaní, strategie psaní odborného textu, akademické vs. tvůrčí psaní.
2. Základy psaní akademického textu, citační styly.
3. Fáze psacího procesu: rozhodnutí o názvu, psaní abstraktu, volba vhodné struktury — IMRaD, neakademické a experimentální přístupy, vztah mezi formou a obsahem.
4. Etické zřetele: inkluzivní jazyk, přístupnost — uvažování o čtenáři, „situované vědění.“
5. Psaní jako storytelling (vypravěčství), storytelling jako tvoření nových světů.
6. Publikování.

Diplomový seminář

16 hod., povinná

Vyučující / Lektor