Detail předmětu

Praktická angličtina 3

FEKT-BPC-PA3Ak. rok: 2024/2025

Předmět Praktická angličtina 3 je zaměřený na rozvoj řečové dovednosti čtení, poslechu, mluvení a psaní s důrazem na osvojování jazykových prostředků a slovní zásoby na úrovni B2+ a směřující k úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). Předmět studenty důkladně připraví na mezinárodní zkoušku Cambridge English Advanced (CAE) a současně jim umožní zlepšit jejich celkovou znalost angličtiny a komunikační dovednosti na této úrovni.  

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Požadují se znalosti na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).


Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

75% aktivní účast, průběžné plnění úkolů. 

Bodové hodnocení předmětu: 
Písemný test: jazykové prostředky (max. 40b., min. 24b., jeden řádný termín, jeden opravný termín). 
Zkouška: poslech (max.30b., min. 15b.), čtení (max. 30b., min. 15b.).

Podmínkou připuštění ke zkoušce je písemný test, který je nutné splnit na minimální počet 24 bodù z maximálního počtu 40 bodů. Má jeden řádný termín ve 13. týdnu semestru a jeden opravný termín.

 


Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Učební cíle

Vzdělávací cíl a výstupní požadavky na absolventy kurzu jsou formulovány na referenční úrovni B2+ (Pokročilý rozhled) Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
Ústní projev:
Absolvent předmětu
- se dokáže účastnit rozhovoru natolik plynule a spontánně, že může vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími a udržovat s nimi vztahy, aniž by to některého z účastníků komunikace stálo nepřiměřené úsilí;
- se dokáže aktivně zapojit do rutinních i méně rutinních formálních diskusí;
- dokáže porozumět diskusi týkající se záležitostí spojených s jeho/jejím oborem a dopodrobna pochopit, které myšlenky mluvčí zdůrazňuje;
- dokáže přispět svými názory, vysvětlit a obhájit je, zhodnotit alternativní návrhy, formulovat hypotézy a na hypotézy reagovat.

Písemný projev:
Absolvent předmětu
- dokáže v písemné formě účinně podávat informace i vyjádřit své názory a dokáže na podobná sdělení reagovat;
- dokáže napsat formální dopisy různých typů, zprávu, kritiku a článek.

Poslech s porozuměním:
Absolvent předmětu
- dokáže porozumět hlavním myšlenkám propozičně i jazykově složité řeči týkající se jak konkrétních, tak abstraktních témat ve spisovném jazyce, včetně odborných diskusí ve svém oboru;
- dokáže rozumět delší promluvě a složité argumentaci, pokud jde o téma, které dostatečně zná, a pokud je postup přednášky výrazně signalizován explicitními prostředky.

Čtení s porozuměním:
Absolvent předmětu
- dokáže číst do značné míry samostatně, přičemž používá techniku a rychlost čtení odpovídající různým textům a účelům;
- se dobře orientuje při výběru příručních materiálů;
- má rozsáhlou funkční „čtecí“ slovní zásobu, ale může mít problémy s málo častými idiomatickými spojeními.

Základní literatura

O'DELL, Felicity a Annie BROADHEAD. Objective advanced. Student’s Book with Answers. Third Edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-18182-2. (CS)

Elearning

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BPC-APE bakalářský 2 ročník, zimní semestr, povinný
  • Program BIT bakalářský 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
  • Program BIT bakalářský 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení jazykové

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Podmínkové věty a spojky; kolokace

2. Předložkové výrazy, předložky za podstatnými jmény, přídavnými jmény a slovesy; frázová slovesa; homonyma

3. Vyjadřování přání a preference; idiomy

4. Modální slovesa; předpony, přípony; jazyk akademické angličtiny: korespondence

5. Vztažné věty; konotace

6. Účelové věty, přípustkové věty, příčinné věty a spojovací výrazy; jazyk akademické angličtiny: zpráva

7. Participium; slovotvorba

8. Přítomné a předpřítomné časy; metafory

9. Minulé a předminulé časy; jazyk akademické angličtiny: kritika

10. Vyjadřování budoucnosti

11. Nepřímá řeč

12. Slovesa s infinitivem s/bez “to” a gerundiem; jazyk akademické angličtiny: článek

 

Konverzační témata:

1. Kulturní život

2. Společnost

3. Média

4. Vzdělávání a svět práce

5. Věda a technika 

Elearning