Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FEKT-BPC-PC1TAk. rok: 2024/2025
V předmětu se studenti seznámí s řešením počítačových sítí a řešením a možnostmi univerzitní a fakultní sítě. Součástí výuky v předmětu je seznámení funkcí operačních systémů, jejich službami a souborovými systémy. Předmět je dále zaměřen na získání praktických dovedností algoritmizace úloh a jejich programování v jazyce C dle standardu ANSI do úrovně sestavování vlastních funkcí a jejich využívání.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
specializace AUDB-TECH , 1 ročník, zimní semestr, povinnýspecializace AUDB-ZVUK , 1 ročník, zimní semestr, povinný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Fakultní počítačová síť, elektronická pošta, Wi-Fi, Git.2. Vlastnosti algoritmů, notace a zápis algoritmů. Návrh a implementace algoritmů. Seznámení s vývojovým prostředím MS Visual Studio 2022.3. Principy vyšších programovacích jazyků. Základní stavební bloky programů.4. Jednoduché datové typy v jazyce C. Jednorozměrná a vícerozměrná pole proměnných. Výrazy a příkazy.5. Typ ukazatel. Řetězce. Interakce programu s uživatelem.6. Funkce, parametry funkcí v jazyce C. Předávání hodnot odkazem, předávání hodnotou.7. Řídící struktury. Bloková struktura programu, rozsah platnosti identifikátorů.8. Strukturované datové typy. Výčty.9. Textové soubory, standardní vstup/výstup. 10. Dynamické proměnné. Spojové struktury.11. Konzultace k samostaným projektům.12. Vzorové řešení písemného testu.13. Architektura a vývoj aplikací.
Cvičení na počítači
1. Úvodní hodina, seznámení s pracovištěm, kontrola přihlášení do počítačové sítě.2. Fakultní počítačová síť, elektronická pošta, Git.3. Seznámení s vývojovým prostředím MS Visual Studio 2022. Konzolová aplikace.4. Konzolová aplikace: Základní stavební bloky programů. Podmínky.5. Konzolová aplikace: Jednoduché datové typy v jazyce C. Jednorozměrná pole proměnných. Výrazy a příkazy.6. Konzolová aplikace: Typ ukazatel. Práce s řetězci.7. Konzolová aplikace: Funkce, parametry funkcí v jazyce C.8. Konzolová aplikace: Předávání hodnot odkazem, předávání hodnotou.9. Konzolová aplikace: Strukturované datové typy. Výčty.10. Konzolová aplikace: Textové soubory, standardní vstup/výstup.11. Konzolová aplikace: Dynamické proměnné. Spojové struktury. Interakce programu s uživatelem.12. Obhajoba projektů.13. Písemný test.