Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FEKT-MPA-JA4Ak. rok: 2024/2025
Kurz je zaměřen na jazykové dovednosti a výrazové prostředky používané v obchodní angličtině a v pracovním procesu. Studenti se seznámí s prostředky odborného jazyka v běžných ekonomických a obchodních kontextech.Předmět se zaměřuje na rozšiřování obecné i odborné slovní zásoby studentů a rozvíjí gramatické struktury odborného jazyka. Důraz je kladen na rozvíjení komunikačních dovedností, ale také schopnost aktivně využívat nabyté znalosti.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
V průběhu semestru budou probrána následující témata:I. Obchodní praxe:1. Nábor zaměstnanců: žádost o zaměstnání, fáze přijímacího řízení, digitalizace a mobilní technologie v oblasti lidských zdrojů2. Podnikový management: manažerské funkce, charakteristika dobrého manažera, manažerské dovednosti3. Struktura firmy: typy organizačních struktur, akvizice, fúze, budování obchodních vztahů4. Vyjednávání: typy vyjednávání, strategie vyjednávačů, rozvíjení strategie BATNA, vyjednávání napříč kulturami5 Projektový management: fáze projektu, úkoly v rámci každé fáze, možná rizika a jejich řešení6 Týmová spolupráce: týmové role a zodpovědnost, budování efektivního týmu s adekvátní komunikační dovednosti7 Pracovní porady: typy porad a jejich technika vedení, aktivní účast a komunikace, využití digitálních technologií8 Manažerská informatika: podnikové informační systémy a tvorba firemních webových stránek 9 Marketing: segmentace trhu, marketingový výzkum, marketingový mix, role digitálních médií v reklamě10 Prezentační dovednosti: typy prezentací a jejich struktura, příprava prezentace, technické vybavení, prezentace v mezinárodních korporátechII. Interkulturní kompetence: 1. Vedení podniku: lineárně aktivní vs. multiaktivní vs. reaktivní kultura2. Týmová spolupráce: individualistická vs. kolektivistická kultura3. Prezentace a porady: monochronní vs. synchronní kultura4. Smlouvání a vyjednávání: kultura zaměřená na výsledek vs. kultura zaměřená na vztahy5. Obchodní vztahy a nezávazná společenská konverzace: specifická vs. difuzní kultura6. Postoj ke kritice: specifická vs. difuzní kultura7. Postoj k riziku: kultura vyhýbající se riskování vs. kultura neobávající se riskování8. Porady: kultura zaměřená na dohodu vs. kultura zaměřená na výsledek9. Prezentování: kultura zaměřená na obsah vs. kultura zaměřená na styl; kultura zaměřená na nízký kontext vs. kultura zaměřená na vysoký kontext 10. Styl kladení otázek: přímá vs. nepřímá kultura