Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FEKT-XPC-BENAk. rok: 2024/2025
Předmět je zaměřen na jazykové dovednosti a výrazové prostředky používané v obchodní angličtině a v pracovním procesu. Studenti se seznámí s prostředky odborného jazyka v běžných ekonomických a obchodních kontextech. Předmět se zaměřuje na rozšiřování obecné i odborné slovní zásoby studentů a rozvíjí gramatické struktury odborného jazyka. Výuka je podporována digitální platformou, Learning Management System (LMS), která kombinuje technologické i pedagogické přístupy a jejíž součástí jsou elektronická skripta, glosáře, interaktivní online materiály a digitální portfolio testovacích úloh. Důraz je kladen na rozvíjení komunikačních a prezentačních dovedností, ale také schopnost aktivně využívat nabyté znalosti v rámci řešení případových studií s využitím mobilních technologií.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
1. 75% aktivní účast na cvičeních,
2. E-learning aktivity – maximum 10 bodů (bez požadovaného minima),
3. Zápočtový test – maximum 30 bodů (bez požadovaného minima).
Zkouška – celkem 60 bodů / k uznání zkoušky je nutné dosáhnout minima 30 bodů).
1. Poslech s porozuměním – maximum 30 bodů / minimum 15 bodů,
2. Porozumění odbornému textu – maximum 30 bodů / minimum 15 bodů.
Celkem 100 bodů (zápočet a zkouška).
Z dosaženého počtu bodů je vypočítána výsledná známka.
Učební cíle
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
specializace AUDB-TECH , 0 ročník, zimní semestr, volitelnýspecializace AUDB-ZVUK , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
specializace AUDM-TECH , 0 ročník, zimní semestr, volitelnýspecializace AUDM-ZVUK , 0 ročník, zimní semestr, volitelný
Cvičení jazykové
Vyučující / Lektor
Osnova
V průběhu semestru budou probrána následující témata:I. Obchodní praxe:1. Nábor zaměstnanců: žádost o zaměstnání, fáze přijímacího řízení, digitalizace a mobilní technologie v oblasti lidských zdrojů2. Podnikový management: manažerské funkce, charakteristika dobrého manažera, manažerské dovednosti3. Struktura firmy: typy organizačních struktur, akvizice, fúze, budování obchodních vztahů4. Vyjednávání: typy vyjednávání, strategie vyjednávačů, rozvíjení strategie BATNA, vyjednávání napříč kulturami5 Projektový management: fáze projektu, úkoly v rámci každé fáze, možná rizika a jejich řešení6 Týmová spolupráce: týmové role a zodpovědnost, budování efektivního týmu s adekvátní komunikační dovednosti7 Pracovní porady: typy porad a jejich technika vedení, aktivní účast a komunikace, využití digitálních technologií8 Manažerská informatika: podnikové informační systémy a tvorba firemních webových stránek 9 Marketing: segmentace trhu, marketingový výzkum, marketingový mix, role digitálních médií v reklamě10 Prezentační dovednosti: typy prezentací a jejich struktura, příprava prezentace, technické vybavení, prezentace v mezinárodních korporátechII. Interkulturní kompetence: 1. Vedení podniku: lineárně aktivní vs. multiaktivní vs. reaktivní kultura2. Týmová spolupráce: individualistická vs. kolektivistická kultura3. Prezentace a porady: monochronní vs. synchronní kultura4. Smlouvání a vyjednávání: kultura zaměřená na výsledek vs. kultura zaměřená na vztahy5. Obchodní vztahy a nezávazná společenská konverzace: specifická vs. difuzní kultura6. Postoj ke kritice: specifická vs. difuzní kultura7. Postoj k riziku: kultura vyhýbající se riskování vs. kultura neobávající se riskování8. Porady: kultura zaměřená na dohodu vs. kultura zaměřená na výsledek9. Prezentování: kultura zaměřená na obsah vs. kultura zaměřená na styl; kultura zaměřená na nízký kontext vs. kultura zaměřená na vysoký kontext 10. Styl kladení otázek: přímá vs. nepřímá kultura