Detail předmětu
Pokročilé informační systémy
FIT-PISAk. rok: 2024/2025
Modelování procesů v informačních systémech. Webová rozhraní informačních systémů. Managerské informační systémy a prostředky získávání odvozených informací. Transakční modely. Podpora rozhodování, metody dolování dat. Implementační aspekty informačních systémů.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
- Půlsemestrální test - 19 bodů
- Projekt - 30 bodů
- Závěrečná písemná zkouška - 51 bodů, minimálně 20 bodů
- Podmínka zápočtu: minimálně 25 bodů získaných za aktivity během semestru
Půlsemestrální písemná zkouška, vypracování a projektu v předepsaném termínu. V případě nahlášené překážky ve smyslu čl. 55 Studijního a zkušebního řádu VUT bude studentovi umožněno odevzdání projektu v náhradním termínu.
Učební cíle
Přehledová znalost širokého spektra různých informačních systémů. Detailní znalost moderních metod vytváření informačních systémů orientovaných zvláště na ekonomiku. Metodologie návrhu a výstavby informačního systému.
Prerekvizity a korekvizity
- doporučená prerekvizita
Pokročilé databázové systémy
Základní literatura
Basl, J., Blažíček, R. Podnikové informační systémy. Praha Grada, 2008. s. 242, ISBN 978-80-247-2279 (CS)
Bien, A. Real World Java EE Patterns-Rethinking Best Practices, 2012, ISBN 9781300149316 (EN)
Wasson, C. S.: System Engineering Analysis, Design, and Development: Concepts, Principles, and Practices, 2nd Edition, Wiley 2015, ISBN 978-1-118-44226-5 (EN)
Doporučená literatura
Bien, A. Real World Java EE Patterns-Rethinking Best Practices, 2012, ISBN 9781300149316
Flower, Susan J. Production-ready microservices: Building standardized systems across an engeneering organization. O'Reilly, 2016, ISBN 978-1-491-96597-9
Král, J.: Informační systémy, Science Veletiny 1998, 358 s., ISBN 80-86083-00-4
Wasson, C. S.: System Engineering Analysis, Design, and Development: Concepts, Principles, and Practices, 2nd Edition, Wiley 2015, ISBN 978-1-118-44226-5
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program MITAI magisterský navazující
specializace NGRI , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NADE , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NISD , 1 ročník, letní semestr, povinný
specializace NMAT , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NSEC , 0 ročník, letní semestr, povinný
specializace NISY do 2020/21 , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NNET , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NMAL , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NCPS , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NHPC , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NVER , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NIDE , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NISY , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NEMB do 2023/24 , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NSPE , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NEMB , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NBIO , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NSEN , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace NVIZ , 0 ročník, letní semestr, volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
- Pyramidové schéma OLTP a OLAP, základní modelovací principy, metadata, struktura a kolekce, CDL
- Objektový model dat, dědičnost, vztahy, role, jiné OO DB systémy
- Alternativní datové modely - NoSQL
- Platforma Java EE
- Webová aplikační rozhraní
- Srovnání implementačních technologií, mikroslužby
- Pokročilé transakční modely, cesta k workflow
- Modely procesů a aktivit workflow
- Pokročilá vizualizace - dashboardy, techniky sdělování informace a omezení
- Big data, business intelligence - datové sklady, OLAP
- OLAP - vícedimenzionální pohled na data, model, zobrazení, implementace, dotazovací jazyky, architektura systémů OLAP
- Zpracování rozsáhlých dat.
- Ontologie a sémantický web
Projekt
Vyučující / Lektor
Osnova
- Návrh informačního systému podle zvoleného zadání
- Implementace navrženého systému na zvolené platformě s využitím enterprise technologií
Elearning