Detail předmětu

Ateliér architektonické tvorby 3

FAST-BGA026Ak. rok: 2024/2025

Atelier architektonické tvorby je nejpodstatnějším mediem výuky architektury. Výuka je založena na získávání znalostí a dovedností přímou zkušeností s architektonickou tvorbou postupnými kroky od jednoduchých témat až po složité soubory provozně náročných budov. Metodicky vychází z přenosu zkušeností pedagoga na studenta dialogem nad rozpracovaným dílem. Rozvíjí tvůrčí myšlení i profesionální návyky nezbytné pro výkon umělecko-technického povolání. Student má možnost volit si určité zadání i učitele podle vlastního výběru.
Atelier výrobních staveb je tématicky zaměřen na stavby a soubory staveb související s průmyslovou a zemědělskou produkcí. Atelierem procházejí všichni studenti.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

8

Zajišťuje ústav

Ústav architektury (ARC)

Vstupní znalosti

Atelier architektonické tvorby využívá znalostí získaných v předchozích typologických disciplínách, které jsou nezbytnou podmínkou pro přihlášení se k odpovídajícímu tématu. Absolvování tohoto tématu však nemusí následovat bezprostředně po absolvování obsahově příbuzné typologie.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Učební cíle

Aplikace teoretických znalostí, dovednost navrhování průmyslových a zemědělských staveb, schopnost grafického vyjádření trojrozměrné reality.
Student zvládne cíl předmětu, kterým je aplikace teoretických znalostí, dovednost navrhování průmyslových a zemědělských staveb, schopnost grafického vyjádření trojrozměrné reality.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BPC-APS bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Ateliér

104 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Analýza stavebního programu 2. Analýza místa stavby. 3. Referenční příklady. 4. Základní idea návrhu. 5. Kritika, hodnocení 1. fáze. 6.–9.Práce na návrhu. 10. Kritika, hodnocení 2. fáze. 11.–13.Vypracování konečné verze.