Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FAST-BVA009Ak. rok: 2024/2025
Předmět je zaměřen na porozuměním základním pojmům vedení a řízení ve stavebnictví. Zabývá se identifikací principů a metod řízení. Jsou definovány komunikační, rozhodovací, kontrolní procesy a efektivní manažerské návyky. Jsou respektovány principy posloupnosti a vytváření synergie v týmové práci stejně, jako aktuální otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
specializace E , 4 ročník, zimní semestr, povinný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Funkce a význam rozhodování a řízení v práci manažera.
2. Principy růstu a změny, efektivnost, paradigma.
3. Efektivní návyky v práci vedoucího pracovníka.
4. Pozitivní aktivita, význam sebeuvědomění, okruh vlivu a působnosti, Frankl a model svobody volby.
5. Vedení a řízení, principy osobního vůdcovství, centrum zaměření, poslání, identifikace a potvrzení rolí a cílů.
6. Řízení, organizace a plánovaní času, time management, priority, delegování pravomocí a odpovědnost.
7. Lidské zdroje, budování a přetváření vztahů, vytváření týmů.
8. Zvyšování efektivnosti organizace prostřednictvím spolupracovníků, paradigmata vzájemné závislosti.
9. Principy vzájemné součinnosti, interpersonální vůdcovství, typy mezilidské součinnosti, dimenze jednání výhra-výhra, podpůrné systémy a procesy.
10. Zásady účinné komunikace, empatické naslouchání, pochopení, zásady účinné prezentace.
11. Synergie jako princip tvůrčí spolupráce, ocenění odlišností, tvořivost, brainstorming, analýza silového pole.
12. Základní dimenze rozvoje osobnosti vedoucího pracovníka, rovnovážná obnova sil, kontinuita učení.
13. Aktuální otázky vedení a řízení současnosti.
Cvičení
1. Úvod do cvičení, zadání projektových kritérií a systém týmové práce pro budoucí stavební manažery.
2.–12. Obsahem jednotlivých cvičení je práce každého týmu na vlastním projektu, jejich postupné provedení či prezentace a zpětná vazba od účastníků i učitele.
13. Odevzdání závěrečných zpráv a zápočty.