Detail předmětu

Marketing 2

FAST-NVB046Ak. rok: 2024/2025

Předmět je zaměřený na prohloubení znalostí z oblasti marketingových procesů a jejich aplikaci v podnikové praxi. Důraz je kladen na systémově procesní přístup v marketingu. Pozornost bude věnována vybraným okruhům s důrazem na úspěšnou realizaci marketingového řízení stavebních firem oblastem praktické aplikace marketingových přístupů.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Ústav stavební ekonomiky a řízení (EKR)

Vstupní znalosti

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Učební cíle

Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými metodami a technikami v oblasti aplikace marketingu s využitím systémově procesního přístupu. Studenti si osvojí teoretické poznatky a znalosti metodických postupů potřebných pro uplatnění marketingových přístupů při řízení stavebních firem v praxi s důrazem na dlouhodobě udržitelnou konkurenční výhodu s využitím nástrojů marketingového výzkumu a six sigma marketingu.
Studenti získají znalosti specifických marketingových přístupů pro aplikaci ve stavebnictví. Studenti budou schopni řešit konkrétní příklady a rozhodovací úkoly s využitím aplikačního software v oblasti marketingového výzkumu, six sigma marketingu a marketingového řízení.

Základní literatura

NOIL, Karen. Lessons in Digital Marketing 2022: Social Media Marketing Foundations. Karen Noil, 2022. ISBN 2940166772480. (EN)
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
ŠENKAPOUN, Pavel. To nejlepší z Nejlepšího copywritera: o psaní, reklamě a duši. Brno: Zoner Press, 2019. ISBN 978-80-7413-402-9.
ŠENKAPOUN, Pavel. To nejlepší z Nejlepšího copywritera: o psaní, reklamě a duši. Brno: Zoner Press, 2019. ISBN 9788074134029.
YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Přeložil Vlastimil JUPPA. Praha: Svojtka & Co., 2018. ISBN 9788025621592.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program NPC-SIE magisterský navazující 1 ročník, letní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu.

3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.

4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.

6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.

7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.

8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.

9. Propagace – integrovaný komunikační mix.

10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.

11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.

12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.

13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu. 3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning. 4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování. 6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely. 7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody. 8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu. 9. Propagace – integrovaný komunikační mix. 10. Propagace – metody stanovení rozpočtu. 11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu. 12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení. 13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.