Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FAST-NVB046Ak. rok: 2024/2025
Předmět je zaměřený na prohloubení znalostí z oblasti marketingových procesů a jejich aplikaci v podnikové praxi. Důraz je kladen na systémově procesní přístup v marketingu. Pozornost bude věnována vybraným okruhům s důrazem na úspěšnou realizaci marketingového řízení stavebních firem oblastem praktické aplikace marketingových přístupů.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1.–2. Marketing – uvedení do problematiky – vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu.
3. Koncepce cíleného marketingu – segmentace, targeting, positioning.
4.–5. Kupní chování zákazníka – modely kupního chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování.
6. Produkt – identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely.
7. Distribuce – marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody.
8. Propagace – jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
9. Propagace – integrovaný komunikační mix.
10. Propagace – metody stanovení rozpočtu.
11. Globální marketing – internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
12. Globální marketing – úrovně mezinárodního zapojení.
13. Globální marketing – problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu.
Cvičení