Detail předmětu

Specializovaný projekt (K-GTN)

FAST-BF060Ak. rok: 2024/2025

Komplexní specializovaný geotechnický projekt, návrh a realizace staveb ve složitých geotechnických podmínkách, volba optimálního technologického postupu.
Speciální problémy řešení geotechnického projektu, stavební a provozní stádia, identifikace faktorů ovlivňujících spolupůsobení konstrukce a prostředí, koncepce řešení, alternativy, vyšetření definitivního stavu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Ústav geotechniky (GTN)

Vstupní znalosti

Druhy základových půd, vlastnosti zemin, teorie mezních stavů, základové konstrukce, podzemní stavby, zemní konstrukce, základní znalosti ze stavební mechaniky, pružnosti a pevnosti, navrhování konstrukcí.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Učební cíle

Naučit studenty bezpečný a ekonomický návrh založení staveb v různých geotechnických podmínkách, volba optimálního technologického postupu.
Student zvládne cíl předmětu - bezpečný a ekonomický návrh založení staveb v různých geotechnických podmínkách, volbu optimálního technologického postupu.

Základní literatura

BUDHU, Muniram. Soil mechanics fundamentals. John Wiley & Sons, 2015.  (EN)
DUNCAN, J. Michael; WRIGHT, Stephen G.; BRANDON, Thomas L. Soil strength and slope stability. John Wiley & Sons, 2014. (EN)
Recommendations on piling (EA Pfähle). John Wiley & Sons, 2013. (EN)
MOSELEY, Michael P.; KIRSCH, Klaus. Ground improvement. CRC Press, 2004. (EN)
OU, Chang-Yu. Deep excavation: Theory and practice. Crc Press, 2014. (EN)
POTTS, David M., et al. Finite element analysis in geotechnical engineering: theory. London: Thomas Telford, 1999. (EN)
POWRIE, William. Soil mechanics: concepts and applications. CRC Press, 2018.  (EN)

Typ (způsob) výuky

 

Projekt

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Úvod do komplexního specializovaného projektu. 2. Zadání individuálního praktického problému. 3.-8. Práce na projektu. Individuální konzultace s učitelem. 9. Individuální prezentace projektu. 10. Prezentace projektu - pokračování a diskuse. 11. Závěr. Zápočet.