Detail předmětu
Informační management
FP-imDAk. rok: 2024/2025
Předmět je koncipován jako interdisciplinární obor, syntetizující nejnovější poznatky z oblasti řízení firmy a informačních systémů. Předmět je vystavěný tak, aby studentům poskytl nejnovější znalosti, nástroje a metody analýzy efektivity a efektivnosti informačních systémů a jejich užití v řídících procesech firmy. Osnova předmětu je následující:
• Strategie řízení informačních systémů. Základní metodiky používané pro řízení informačních systémů - ITIL, Cobit.
• Životní cyklus informačních systémů a jeho řízení.
• Informační technologie, aktuální trendy. Problematika bezpečnosti, Kybernetický zákon, GDPR a právní důsledky.
• Propojení podnikových procesů a informačních systémů. Modely řízení, IT jako služba, SLA, metriky.
• Efektivita a efektivnost informačních systémů, analýzy slabých míst nasazení IS ve firmě, známé chyby a možnosti jejich řešení.
• Vlastní výzkum efektivity a efektivnosti informačního systému ve vybrané firmě a návrhy na zlepšení.
Jazyk výuky
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Základní literatura
DUNCAN, B., WHITTINGTON, M. 2014. Compliance with standards, assurance and audit. Proceedings of the 7th International Conference on Security of Information and Networks. DOI: 10.1145/2659651.2659711.
GEHRMANN, M. 2012. Combining ITIL, COBIT and ISO/IEC 27002 for structuring comprehensive information technology for management in organizations. Navus-Revista de Gestão e Tecnologia. 2(2), s. 66-77. ISSN 2237-4558.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál. 2016, 440 stran. ISBN 978-80-262-0982-9.
ISACA, 2017. ISACA Certification: IT Audit, Security, Governance and Risk. Dostupné z: http://www.isaca.org/certification/pages/default.aspx
KIM, D. J., YUE, K.-B., AL-MUBAID, H., HALL , S.P., ABEYSEKERA, K. 2012. Assessing Information Systems and Computer Information Systems Programs from a Balanced Scorecard Perspective. Journal of Information Systems Education. 23(2). ISSN 1055-3096.
Doporučená literatura
KOCH, M., CHVÁTALOVÁ, Z. 2017. Information Systems Efficiency Model. Journal of Systems Integration, 8(3), p. 3-9. ISSN 1804-2724.
LAGSTEN, J. 2011. Evaluating Information Systems according to Stakeholders: A Pragmatic Perspective and Method. Electronic Journal of Information Systems Evaluation. 14(1), p. 73-88. ISSN 15666379.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program DSP-ŘEP doktorský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný - Program DSP-ŘEP-KS doktorský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný