Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-KimPAk. rok: 2024/2025
1. Úvod. Význam inovací pro podnik a národní hospodářství. Typy inovací.2. Inovace a podpora inovací v EU. Případová studie.3. Inovace a podpora inovací v ČR. Spolupráce soukromého a veřejného sektoru. Případová studie.4. Inovační proces; bariéry inovačního procesu. Případová studie.5. Management inovací, základní pojmy. Systémový přístup v managementu inovací. Případová studie.6. Financování inovačního procesu. Financování z vlastních zdrojů. Financování z veřejných a komerčních zdrojů. Nefinanční podpora inovací. Případová studie.7. Inovační strategie. Inovační organizace a kultura. Klasifikace strategií. Vybrané nástroje inovačních strategií (TOWS, Innovation Experience, Co working)8. Fáze inovačního procesu. Inovační marketing. Tržní realizace inovací.9. Inovační funkce. Organizace vnitropodnikové struktury. Inovační sítě.10. Ochrana duševního a průmyslového vlastnictví11. Efektivnost inovací. Externí a interní faktory úspěšnosti inovace. Ekonomické a mimoekonomické dimenze měření úspěchu inovace12. Měření inovační výkonnosti. Stanovení výkonnostních cílů. Finanční ukazatele měření inovační výkonnosti.13. Nefinanční ukazatele měření inovační výkonnosti. Nedostatky měření inovační výkonnosti.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor