Detail předmětu

International Marketing

FP-IBinmPAk. rok: 2024/2025

Student bude rozvíjet znalosti z oblasti marketingu se zaměřením na mezinárodní prostředí firmy. Půjde zde zejména o poznání skrytých potřeb zákazníka a způsobu rozhodování, faktorů, ovlivňujících jeho nákupní chování. V rámci přednášek je představena vhodná metodika pro tvorbu marketingových plánů pro vstup a působení na zahraničních trzích v mezinárodním marketingu.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

Zajišťuje ústav

Nabízen zahraničním studentům

Všech fakult

Vstupní znalosti

Znalosti základních marketingových pojmů a koncepcí.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Hodnocení studentů bude probíhat jednak formou průběžného ověřování znalostí (vypracování individuálního a týmového semestrálního projektu), jednak formou písemné zkoušky.

Výsledné hodnocení studentů bude závislé jak na úrovni průběžné práce studentů v průběhu celého semestru, tak na výsledcích zkoušky.

V případě individuálního studijního plánu student zpracuje projekt na základě konzultace s garantem předmětu.

Učební cíle

Celkovým cílem tohoto kurzu je rozvíjet odborné marketingové dovednosti v podobě přípravy a realizace strategických plánů pro vstup na nové trhy v mezinárodním podnikatelském prostředí.
Studenti získají vodítko a v malých týmech připraví strategický marketingový plán pro vstup na nový mezinárodní trh.
Specificky jde o tyto dílčí cíle:
a) Vybudovat u studentů vědomí důležitosti globálních marketingových témat, jak z pohledu mikroekonomického, tak makroekonomického.
b) Kriticky posoudit vhodnost metod analýzy mezinárodního marketingového prostředí a naučit se je vhodně využívat.
c) Vybudovat povědomí o specifických marketingových nástrojích, vhodných pro uplatnění v globálních tržních podmínkách.
d) Rozvinout aplikační schopnosti studentů při uplatnění teoretických koncepcí v mezinárodním kontextu
Hlavní studijní výstupy kurzu jsou následující znalosti a schopnosti:

1. Základ pro koncepci obchodního marketingu v mezinárodním a globálním prostředí
2. Strategické metody marketingové analýzy v globálním marketingu
3. Příprava mezinárodního plánu vstupu na trh
4. Implementace globální marketingové strategie a užitečných nástrojů
5. Strategické, finanční, etické a další aspekty globální marketingové strategie

Další specifické cíle kurzu jsou následující:
• Rozvíjet strategické plánování a realizační dovednosti v rychle se měnícím prostředí.
• Krystalizace vazeb mezi obchodními rozhodnutími a finanční výkonností.
• internalizovat, jak důležité je používat tržní data a konkurenční signály pro úpravu strategického plánu a přísnějšího zaměření obchodní taktiky.
• Budování důvěry prostřednictvím znalostí a zkušeností.

Základní literatura

BRADY, D. L. Essentials of international marketing. Routledge, 2014. ISBN: 978-0-7656-2475-8.
KIRPALANI, V. H., GARBARSKI, L., KAYNAK, E. Successfully Doing Business/Marketing in Eastern Europe, New York: Taylor & Francis, 2009. ISBN 978-0-7890-3272-0.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. Seventeenth edition. Hoboken: Pearson Higher Education, 2018. ISBN 978-0134492513.

Doporučená literatura

JOHNSON, Gerry, Kevan SCHOLES a Richard WHITTINGTON. Exploring corporate strategy. 7th ed. New York: FT/Prentice Hall, 2005. ISBN 978-0273687344.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012. ISBN 978-0132102926.

Elearning

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-IBM magisterský navazující 1 ročník, letní semestr, povinný

  • Program MGR-Z magisterský navazující

    obor MGR-Z , 1 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Cvičení

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané na přednáškách.

Elearning