Detail předmětu
Strategic Brand Management
FP-SsbmKAk. rok: 2024/2025
Předmět je zaměřen na strategický rozvoj značky v kontextu strategického řízení podniku. Je vystavěn na teoretických konceptech vymezujících problematiku značky tak, aby ji bylo možno využít při formulaci a implementaci hodnototvorné strategie podniku. Předmět vymezuje oblasti nezbytné pro pochopení podstaty značky a jejího významu pro úspěch firmy. Předmět vymezuje koncept značky na základě využití prvků, identity a positioningu značky. Předmět je řeší rozvoj značky v současném globálním konkurenčním prostředí.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pro absolvování předmětu je rozhodující počet bodů získaných za zpracování a obhajobu projektu:
• Hodnocení práce na projektu ze cvičení – až 60 bodů (4 postupně zadávané úkoly, každý až za 15 bodů).
• Zkouška/Obhajoba projektu – až 40 bodů – probíhá formou týmové diskuze. Studenti musí prokázat znalost projektu a řešeného problému a znalost odpovídající teorie.
Zpracování a obhajoba projektu
Při zpracování projektu studenti řeší v týmech (3 – 8 členů) projekt zaměřený na rozvoj značky. Složení týmů a zadání projektu je třeba odevzdat elektronicky nejpozději do konce 6. týdne semestru. Tým musí specifikovat zadání tak, aby zahrnovalo vymezení problému, definici přístupu k výzkumu a analýze, specifikaci přístupu k návrhu. Vlastní projekt pak zahrnuje také konkrétní návrh rozvoje značky. Zadání je potřeba zpracovat a odevzdat před obhajobou. Projekt je obhajován v termínu určeném časovým harmonogramem semestru – bude upřesněn v e-learningu. Obhajoby budou probíhat ve zkouškovém období. Délka jedné obhajoby je 60 – 120 minut. Obhajoby se musí účastnit celý tým. Chybějící členové musí obhajobu nahradit. Při obhajobě je hodnocena jak znalost projektu a řešené problematiky, tak znalost odpovídající teorie. Tým je hodnocen jako celek. Součástí hodnocení je i vzájemné hodnocení členů týmu, které může snížit bodové hodnocení těch členů týmu, kteří neodvedli odpovídající výkon – detaily tohoto hodnocení budou uvedeny v e-learningu.
Pokud student nepracuje v týmu, nebo má absenci vyšší jak 50%, zpracovává projekt a absolvuje předmět dle podmínek ISP.
Výsledná klasifikace se odvíjí od celkového počtu získaných bodů a je v souladu s ECTS. Opravné termíny se řídí studijním a zkušebním řádem.
Studenti s ISP
Zpracování dílčích úkolů, zadání projektu, projektu ve výše uvedeném rozsahu a jeho finální obhajoba. Studenti s ISP zpracovávají projekt samostatně a neprezentují dílčí výstupy.
Učební cíle
Studenti se naučí využívat nástroje strategického rozvoje značky v celém procesu strategického řízení rozvoje podniku. Budou umět využívat techniky rozvoje značky pro rozvoj, hodnocení a implementaci obchodní a korporátní strategie. Studenti budou znát odpovídající nástroje pro rozvoj značky a formulování plánu jejich rozvoje. Studenti se seznámí s přístupy k rozvoji značky na lokálním trhu i v globálním prostředí. Studenti se seznámí se technikami prezentace návrhu značky.
Základní literatura
KELLER, K. L. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed. Boston: Pearson, 2013, 562 p. ISBN 978-013-2664-257.
Doporučená literatura
FLOOR, K. Branding a store: how to build successful retail brands in a changing marketplace. Philadelphia: Kogan Page, 2006. 360 p. ISBN 07-494-4832-6.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program MGR-SRP-KS magisterský navazující 1 ročník, letní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Konzultace v kombinovaném studiu
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Rozvoj značky jako strategický koncept. Značka jako komplexní obchodní koncept. Typy značek. Prvky značky. Značka jako konkurenční faktor. Značka a hodnota pro zákazníka. Úrovně využití značky.
2. Strategické řízení značky v kontextu hierarchie firemní strategie. Architektura značky. Portfolio více značek. Struktura strategie rozvoje značky.
3. Taktická a operativní úroveň rozvoje značky. Plánování a hodnocení rozvoje značky. Implementační nástroje. Prezentace návrhu značky.
4. Vnitřní a vnější faktory rozvoje značky. Analytické nástroje pro strategický rozvoj značky.
5. Pojmy identita značky, osobnost značky a vnímání značky. Vývoj značky pro firmu, obchod, výrobek a službu.
6. Řízení globálních značek. Růst lokálních značek. Rozšíření značky. Změna značky.