Detail předmětu

Teorie marketingu

FP-RtmarDAk. rok: 2024/2025

Předmět bude orientovaný na prezentaci nejnovějších poznatků z oblasti marketingu, zejména s důrazem na strategický marketing, marketing služeb a mezinárodní marketing.

Jazyk výuky

čeština

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Pokročilá znalost marketingových pojmů a koncepcí, jakož i soudobých trendů v oblasti marketingu.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Hodnocení - na základě písemného projektu na zadané téma a ústní diskuse k tématu. Téma projektu bude formulováno v maximální možné míře tak, aby bylo blízké tématu disertační práce, aby bylo možné orientovat úsilí při tvorbě projektu synergicky ve vztahu k problematice, řešení v rámci disertace. Kritéria pro hodnocení úrovně tohoto písemného projektu budou zahrnovat jak "obsahové parametry" - zejm. úroveň analýzy daného problému, využití adekvátních analytických metod, provázanost mezi analytickými postupy a návrhovou částí, tak "formální" - tedy to, jak odpovídají formální aspekty písemného projektu požadavkům na odbornou publikační praxi. .
Výuka probíhá v souladu s plánem výuky v doktorském studiu.

Učební cíle

Cílem je poskytnout studentům doktorandského studia platformu pro diskusi o soudobých trendech v uplatňování marketingových přístupů, a to zejména z pohledu možností uplatnění nejnovějších metod a poznatků.
Tento předmět rozvíjí znalosti studentů na úrovni aktuálních poznatků vybraných marketingových témat.

Základní literatura

Murphy, J. Intermarket Analysis : Profiting from Global Market Relationships (EN)
Wirtz, J. and Christopher Lovelock: Services Marketing:People, Technology, Strategy. World Scientific Publishing, 2016, 800 p., ISBN-13: 978-1944659011 (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program DSP doktorský

    obor DSP-ŘEP , 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    obor DSP-ŘEP , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

  • Program DSP-KS doktorský

    obor DSP-ŘEP-KS , 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    obor DSP-ŘEP-KS , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Seminář

20 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor