Detail předmětu
Týmové dovednosti
CESA-STDAk. rok: 2024/2025
1. Týmové dovednosti a teambuilding – úvod do studia, potřeba spolupráce, skupina a tým
2. Osobní vztahy
3. Osobnost a role
4. Aktivní výuka formou skupinových metod
5. Teambuilding a potřeba jeho realizace při spolupráci
6. Adaptační procesy a způsoby adaptace v pracovních skupinách nebo týmech
7. Závazek a smlouva se školitelem
8. Posouzení potřeby, podávání zpětné vazby
9. Rychlé začátky pro víceoborové projektové týmy
10. Řešení konfliktů, synchronizace strategií
11. Obnovení důvěry, rychlé intervence
12. Podpora týmu
13. Hodnotící feedback, supervize
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Na konci tohoto předmětu student bude:
- umět sestavit řešitelský tým dle zásad a zákonitostí personálního managementu
- znát prostředky supervize pro odhalování skrytých nedostatků v týmové spolupráci
- umět odhalit skryté sociální role, které zpomalují práci týmu
- student bude schopen pomocí dostupných prostředků přispívat k revitalizaci týmů
Prerekvizity a korekvizity
- doporučená prerekvizita
Kinantropologie
Základní literatura
DYTRT, Z. et al. (2014). Kvalitativní management – leadership. Brno: MotivP (CS)
MARQUET, D., L. (2016). Otočte svou loď. Brno: MotivP
NEENAN, N., PALMER, S. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi. Brno: MotivP NEENAN, N., PALMER, S. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi. Brno: MotivP (CS)
Payne, V. (2007). Teambuilding worskshop. Brno: Computer Press.
Řezáč, J. (1998). Sociální psychologie. Brno, Paido.
Zahrádková, I. (2006). Teambuilding. Praha: Portál.
Zařazení předmětu ve studijních plánech