Detail předmětu

Organizace a produkce kulturních akcí

FA-PKA-NAk. rok: 2023/2024

  1. Teoretický úvod do pořádání kulturních akcí s příklady festivalů konaných v ČR i zahraničí
  2. Skupinová diskuze a výběr témat při použití postupů „design thinking“
  3. Praktické naplňování jednotlivých bodů programu, konzultace s odborníky, mini workshopy zaměřené na technologie výroby maket, vizuální maping, teorii sociální her atp.
  4. Konzultace návrhů s odborníky
  5. Skupinová kritická reflexe rozpracovaných témat
  6. Společná akce na závěr

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Zajišťuje ústav

Ústav památkové péče (UPP)

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Hodnotí se aktivní účast na setkáních, po rozdělení úkolů a zodpovědností jednotlivým studentům a studentkám se očekává iniciativní a samostatné plnění rolí – produkční činnosti, či odevzdání návrhu v domluvené podobě. Součástí kurzu je i organizace a účast na festivalu.
Studenti se povinně účastní semináře. Akceptována je neomluvená účast ve 2 týdnech. Absenci lze nahradit vypracováním úkolu.

Učební cíle

Cílem předmětu je studentky a studenty seznámit se základním postupem organizace společenských akcí a festivalů. Základem je pochopit cíle celé akce a potřeby účastníků a přijít s účinnými plánem.
Stěžejní je fáze týmové demokratické diskuse, rozdělení rolí a samostatnost v následném plnění úkolů. Studenti a studentky si tedy vyzkouší jak spolupráci se svými kolegy, tak i zodpovědnost vedoucího týmu při následné exekuci. Budou mít možnost výběru hostů na doprovodné akce. Zjistí, jak vypadá produkční činnost při finančním plánování a přípravě rozpočtu, stejně tak jako při zajištění organizační stránky akce. Postarají se o bezproblémový průběh celé akce, a to včetně zajištění likvidace následků a úklidu místa po konání akce.
K základním získaným znalostem bude tedy patřit schopnost utvářet, rozlišovat a vzájemně propojovat obecné a konkrétní složky a postupy návrhu festivalu.
  • Student/ka si vyzkouší teoreticky propracovat jednotlivé body přípravy kulturního festivalu
  • Student/ka si osvojí obecné postupy pro pořádání kulturních akcí
  • Současně získají možnost své návrhy vyzkoušet při praktické přípravě kulturní akce
  • Student/ka získá prožitek a zkušenost s prací v týmu na vedoucích pozicích i při spolupráci

Základní literatura

Alexander, C.1964. Notes on the synthesis of form. Cambridge, MA: Harvard University Press. (EN)
Bruner J. S. (1990). Acts of meaning. Cambridge, MA: Harvard University Press. (EN)
Csikszentmihalyi, M. 1996. Creativity: Flow and the psychology of discovery and invention. New York, NY: Harper Collins. (EN)
Johnson, M. K. & Sherman, S. J. 1990. Constructing and reconstructing the past and the future in the present. In E. T. Higgins & R. M. Sorrention (Eds.), Handbook of motivation and cognition: Foundations of social behavior: 2:482-526. New York, NY: The Guilford Press. (EN)
Lakoff, G. & Johnson, M. 1985. Metaphors we live by. Chicago, IL: University of Chicago Press. (EN)
Schrage M. 1999. Serious play. Boston, MA: Harvard Business School Press. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program N_A+U magisterský navazující 1 ročník, letní semestr, volitelný

  • Program B_A+U bakalářský

    specializace --- (do 2022) , 3 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Seminář

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  1. Tvorba konceptu festivalu, brainstorming, příklady dobré praxe
  2. Cíle akce, společenská funkce, týmová diskuze
  3. Hmotné a nehmotné složky festivalu – světlo, atmosféra, pohyb, emoce
  4. Program – kontext –prostředí festivalu
  5. Organizace, rozdělení rolí
  6. workshop s pozvanými experty
  7. workshop s pozvanými experty