Detail předmětu
Teorie vzájemného převodu analogového a číslicového signálu
FEKT-MPC-TVPAk. rok: 2025/2026
Struktura řetězce pro digitální zpracování analogových signálů a rekonstrukci digitalizovaného signálu, používané kódy.
Zesilovače s programovatelným zesílením, analogové multiplexery, vstupní a výstupní filtry.
Vzorkovače s analogovou pamětí.
Referenční obvody.
D/A převodníky, ss a dynamické parametry, typy, struktura na čipu, aplikace.
A/D převodníky, parametry, typy, struktura na čipu, aplikace.
Testování a testovatelnost D/A a A/D převodníků.
Převodníky U/f, převodníky f/U.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
- maximálně 60 bodů za semestrální zkoušku, které je rozdělena na písemnou (45 bodů) a ústní část (15 bodů).
Laboratorní cvičení jsou povinná. Řádně omluvená absence na cvičení může být nahrazena po domluvě s vyučujícím.
Učební cíle
Absolvent předmětu je schopen:
- definovat jednotlivé bloky řetězce převodu AD a DA signálu,
- definovat a vysvětlit základní parametry převodníků AD a DA,
- popsat statickou převodní charakteristiku převodníků AD a DA a vyznačit na ni některé ze statických parametrů převodníků,
- popsat funkci základních bloků převodníků AD a DA (vzorkovače, filtry, reference a další), stejně jako tyto části navrhnout,
- popsat a vysvětlit funkci jednotlivých struktur převodníků AD a DA, stejně jako na základě zadaných parametrů vybrat a navrhnout nejvhodnější strukturu pro danou aplikaci.
Základní literatura
Harpe, P., Baschirotto, A., Makinwa, K., A., A.,High-Performance AD and DA Converters, IC Design in Scaled Technologies, and Time-Domain Signal Processing: Advances in Analog Circuit Design, Springer, 2014, ISBN: 978-3319079370 (EN)
Háze, J. a kol..: Teorie vzájemného převodu analogových a číslicových signálů. Učební text, Brno 2010. (CS)
Van de Plassche, R.CMOS Integrated Analog-to-Digital and Digital-to-Analog Converters, 2nd Edition, Kluwer Academic Publishers, 2003, ISBN:1-4020-7500-6 (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Laboratorní cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova