Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FEKT-XPC-FR4Ak. rok: 2024/2025
V předmětu bude kladen důraz na osvojení komunikačních dovedností (výslovnost, ústní interakce, poslech, čtení a psaní), francouzské gramatiky a rozvoj slovní zásoby na základě vybraných materiálů z lekcí 9 - 23 učebnice Inspire 2. Výuka jazyka bude vhodně propojena s francouzskými reáliemi.
Předmětem studia v tomto kurzu budou následující témata:
Gramatika: imperfektum (l´imparfait) v kontrastu s minulým časem složeným; použití zájmena „en“; zájmena pro použití ve funkci předmětu nepřímého (COI - complément d´objet indirect); předložky u geografických názvů, srovnávání (příd. jm., slovesa, množství); podmiňovací způsob; vyjádření povinnosti; vyjádření rady pomocí „si“; vyjádření příčiny a důsledku; přivlastňovací zájmena samostatná;
Slovní zásoba: život ve městě; domácí práce; projekty/start-upy; sport; materiály; nakupování a spotřeba; klima a přírodní katastrofy
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pro studium předmětu Francouzština pro mírně pokročilé 2 je doporučeno absolvování předmětu Francouzština pro mírně pokročilé 1 nebo znalosti na obdobné úrovni.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Předmět je ukončen klasifikovaným zápočtem. Písemný test pokrývá slovní zásobu a gramatiku probranou v průběhu semestru. Pro úspěšné složení testu je potřeba získat min. 50 % bodů.
Aktivní 75% účast na cvičeních (studenti mohou zameškat nejvýše 3 semináře).
Učební cíle
Předmět navazuje na předmět XPC-FR3. Cílem předmětu je tedy navázat na již získané jazykové kompetence a dále rozšířit znalosti gramatiky a slovní zásoby na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, tak aby absolventi kurzu měli adekvátní lingvistické prostředky k tomu, aby obstáli v běžných komunikačních situacích při cestování, studiu či práci.
Student/ka bude ovládat gramatické struktury a slovní zásobou na úrovni A2 a bude schopen/schopna porozumět nejběžnějším frázím francouzských mluvčích a vhodně na ně reagovat. Absolvent/ka bude rovněž schopen/schopna číst krátké jednoduché texty a vyhledat v nich konkrétní informace (jídelních lístky, prospekty, inzeráty, krátké články apod.).
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
specializace AUDB-TECH , 0 ročník, letní semestr, volitelnýspecializace AUDB-ZVUK , 0 ročník, letní semestr, volitelný
specializace AUDM-TECH , 0 ročník, letní semestr, volitelnýspecializace AUDM-ZVUK , 0 ročník, letní semestr, volitelný
Cvičení jazykové
Vyučující / Lektor
Osnova
1. La présentation du cours, la révision – le passé composé vs. l´imparfait
2. La ville, les commerces et les commerçants – Inspire 2/leçon 9
3. Comparer des lieux de vie – Inspire 2/leçon 10
4. Décrire une expérience de volontariat; les pronoms y et en - – Inspire 2/leçon 11
5. Demander de l´aide; le conditionnel présent - Inspire 2/leçon 13
6. Conseiller; les expressions de l´obligation – Inspire 2/leçon 14
7. Les hypothèses sur le futur – Inspire 2/leçon 15
8. Changer de vie – Inspire 2/leçon 19
9. L´engagement et l´environnement – Inspire 2/leçon 21
10. Caractériser les produits – Inspire 2/leçon 22
11. La consommation responsable – Inspire 2/leçon 23
12. La révision/ Préparation au DELF A2
13. Contrôle des connaissances