Detail předmětu

Collaborative International Branding Project

FP-CIBPAk. rok: 2024/2025

Kurz poskytuje znalosti týkající se rozvoje značky na základě nadnárodního přístupu v kombinaci se zkušenostmi v mezinárodní týmové práci. Rámec rozvoje značky zahrnuje především prvky značky, budování povědomí o značce a asociace se značkou, včetně celkového vnímání značky. Studenti na základě dříve provedené analýzy zformulují návrh rozvoje značky reálného klienta.

 

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Učební cíle

Cílem předmětu je poskytnout studentům zkušenosti s mezinárodní týmovou prací a dále schopnost formulovat komplexní strategii rozvoje značky společnosti. Studenti se seznámí se základními pojmy řízení značky, jako je identita a umístění značky, prvky značky a hodnota značky. Studenti budou schopni rozlišovat mezi marketingovou komunikací a rozvojem značky a získané poznatky dále využít ve vlastní praxi.

 

Základní literatura

DOYLE, P. Value-Based Marketing: Marketing Strategies for Corporate Growth and Shareholder Value. 2. vydání. Chichester: Wiley, 2008. ISBN 978-0-470-77314-7. (EN)
FILL, C. Marketing Communications: Interactivity, Communities and Content. Harlow: Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-273-71722-5. (EN)
HAWKINS, D.I., and D. L. MOTHERSBAUGH. Consumer Behavior: Building Marketing Strategy. 13. Boston: McGraw-Hill Higher Education, 2015. ISBN 978-1259232541. (EN)
HITT, M.A., IRELAND, R.D. and R.E. HOSKISSON. Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts and Cases. 12th ed. South-Western College Pub, 2017. 896 p. ISBN 978-1-305-50214-7. (EN)
HOLLENSEN, A. and V. MAILA. Marketing management: a relationship approach. 2nd ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2010. ISBN 978-027-3706-830. (EN)
KAPFERER, J.N. The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking (New Strategic Brand Management: Creating & Sustaining Brand Equity). 5th ed. Kogan Page, 2012. 512 p. ISBN 0749465158. (EN)
KELLER, K.L. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed. Boston: Pearson, c2013, 562 p. ISBN 978-013-2664-257. (EN)
PELSMACKER, P.D., GEUENS, M., and J.V.D. BERGH. Marketing communications: a European perspective. 4th ed. Harlow: Pearson, 2010, xxiii, 660 s. ISBN 978-0-273-72138-3. (EN)
PORTER, M. E. Competitive Advantage. First Free Press Export Edition: Free Press 2004. 557 s. ISBN: 0-7432-6087-2. (EN)
STAHLBERG, M. and V. MAILA. Shopper marketing: how to increase purchase decisions at the point of sale. Philadelphia: Kogan Page, c2010. ISBN 978-074-9457-020. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-Z bakalářský

    obor BAK-Z , 1 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

35 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Úvod do brandingu, základní myšlenka rozvoje značky

2. Brand a jeho vlasnosti

3. Výzkumný a analytický přístup k rozvoji značky

4. Rámec rozvoje značky modelu "Four Bubbles".

5. Hodnocení struktury trhu z pohledu značky

6. Identita a umístění značky, prvky značky, hodnota značky, hodnota pro zákazníka

7. Povědomí o značce, rozpoznání značky, asociace se značkou, image značky

8. Analýza brandu

9. Tvorba Brand Book