Detail předmětu
Marketing pro architekty
FA-PRE-NAk. rok: 2025/2026
Současná architektonická praxe klade enormní nároky na svou prezentaci. V prostředí zvyšující se konkurence volí architekti různé komunikační strategie. Jejich pozorováním, klasifikací a kritikou si studenti uvědomí aspekty oboru a zorientují se v současném tržním prostředí.
Ve studijních programech „Architektura a urbanismus“ je předmět zařazen do skupiny předmětů nástroje.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Klasifikovaný zápočet, formu stanovuje Studijní a zkušební řád VUT a Směrnice děkana FA VUT.
Výuka probíhá formou seminářů a doprovodných. V průběhu semestru studenti na vybrané problémy individuálně vypracují seminární práci. Účast na seminářích a přednáškách je povinná, kontrola zde neprobíhá. Formu nahrazování stanovuje Studijní a zkušební řád VUT a Směrnice děkana FA VUT.
Učební cíle
Studenti zdokonalí své prezentační dovednosti.
Základní literatura
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 978-80-247-0513-2. (CS)
Doporučená literatura
BECKWITH, Harry. Jak prodat neviditelné: průvodce moderním marketingem. Praha: Pragma, 1997, 205 s. ISBN 978-80-7205-743-6. (CS)
BIELEFELD, Bert. Basics Architectural Presentation. Berlin: Birkhäuser, 2014. ISBN 978-3-03821-527-1. (EN)
FRIED, Jason a David Heinemeier HANSSON. Restart: průvodce podnikatelským minimalismem. Brno: Jan Melvil, 2010, 288 s. ISBN 978-80-87270-04-2. (CS)
GALLO, Carmine. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse: Jak si získat každé publikum. Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4389-9. (CS)
HEINRICH, Michael. Basics Architectural Photography. Berlin. ISBN 978-3-7643-8666-5. (EN)
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: Nejúčinnější a finančně nenáročný marketing. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3546-4. (CS)
SCHILLING, Alexander. Basics Modelbuilding. Berlin: Birkhäuser, 2006. ISBN 978-3-7643-7649-9. (EN)
THOMPSON, Don. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: Prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Kniha Zlín, 2010. ISBN 978-80-8087-58-3. (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program N_A+U magisterský navazující
specializace --- (do 2022) , 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
specializace --- (do 2022) , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
1 ročník, zimní semestr, volitelný
2 ročník, zimní semestr, volitelný