Detail předmětu
Teoretický seminář hostujícího pedagoga
FA-SHP-TEAk. rok: 2025/2026
Seminář je veden hostujícím pedagogem na aktuální téma teorie architektury a urbanismu. Jedná se o povinně volitelný předmět zařazený v navazujícím magisterském studijním programu Architektura a urbanismus do skupiny teoretických přemětů. Konkrétní téma a obsah semináře je studentům oznámeno před registací do povinně volitelných předmětů.
Jazyk výuky
angličtina
Počet kreditů
2
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Hodnocena je odevzdaná seminární práce.
Povinná je účast na všech prezenčních blocích výuky oznámených na začátku semestru. V případě omluvy ze závažných důvodů je možné nahrazení a se souhlasem vyučujícího je přípustná absence nebo náhrada distanční formou.
Povinné je zpracování seminární práce.
Povinná je účast na všech prezenčních blocích výuky oznámených na začátku semestru. V případě omluvy ze závažných důvodů je možné nahrazení a se souhlasem vyučujícího je přípustná absence nebo náhrada distanční formou.
Povinné je zpracování seminární práce.
Učební cíle
Cílem předmětu je získat vhled do aktuálního tématu na poli teorie architektury a urbanismu v mezinárodním kontextu. Aktuální téma je zpracováno tvůrčími a/nebo výzkumnými metodami. Seminář je veden hostujícím pedagogem.
- Student je seznámen s tvůrčím přístupem k výzkumu oblasti architektury a urbanismu.
- Student v rámci předmětu zvládne odpovídající nástroje a techniky k analýze aktuálního tématu.
- Student je schopen získané znalosti jasně artikulovat.
- Student je schopen získané znalosti srozumitelně prezentovat (verbálně, písemně nebo graficky).
- Student umí odpovídajícím způsobem pracovat se zdroji a literaturou a správně je citovat.
Základní literatura
KUHN, Thomas S. The Structure of Scientific Revolutions. University of Chicago Press, 1996. ISBN: 978-0226458083. (EN)
OOSTERMAN, Arjen, ed. Volume #48: The Research Turn. Archis, 2016. ISBN: 978-9077966488. (EN)
Research by Design: EAAE 2015. European Association for Architectural Educarion, 2015. (EN)
OOSTERMAN, Arjen, ed. Volume #48: The Research Turn. Archis, 2016. ISBN: 978-9077966488. (EN)
Research by Design: EAAE 2015. European Association for Architectural Educarion, 2015. (EN)
Doporučená literatura
CAREY Stephen S. A Beginner's Guide to Scientific Method. Cengage Learning, 2011. ISBN: 978-1133173021. (EN)
GROAT, Linda N. and WANG, David. Architectural Research Methods. John Wiley & Sons, 2013. ISBN: 978-0470908556. (EN)
LUCAS, Ray. Research methods for architecture. London: Laurence King Publishing, 2016. ISBN 978-1-78067-753-8. (EN)
SPUYBROEK, Lars, DUSSEAULT, Ruth and ZAITSEV, Arseni. Research & design: the architecture of variation. London: Thames & Hudson, 2009. ISBN 978-0-500-34257-2. (EN)
GROAT, Linda N. and WANG, David. Architectural Research Methods. John Wiley & Sons, 2013. ISBN: 978-0470908556. (EN)
LUCAS, Ray. Research methods for architecture. London: Laurence King Publishing, 2016. ISBN 978-1-78067-753-8. (EN)
SPUYBROEK, Lars, DUSSEAULT, Ruth and ZAITSEV, Arseni. Research & design: the architecture of variation. London: Thames & Hudson, 2009. ISBN 978-0-500-34257-2. (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BE_A+U bakalářský 4 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program N_A+U magisterský navazující 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
specializace --- (do 2022) , 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
specializace --- (do 2022) , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný