Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FEKT-BPA-PP1Ak. rok: 2025/2026
Celý kurz bude vyučován v programovém prostředí MATLAB (případně jeho freeware alternativách). Studenti se seznámí s maticovými operacemi, logickými a relačními operátory. Dále budou probrány pokročilé datové typy (komplexní čísla, struktury, cell, řada, halda, spojovaný seznam, strom, graf), nástroje pro řízení běhu programu (podmínky if-elseif-else, cykly while, for, metody switch-case), tvorba funkcí. Dále budou probrána základní programátorská paradigmata jako hrubá síla, hladový algoritmmus, rozděl a panuj, dynamické programování, zpětné prohledávání atd. Důraz bude kladen především na přehlednost, vektorizaci a optimalizaci kódu. Studenti se naučí základy objektově orientovaného programování a tvorby grafického uživatelského prostředí.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Nabízen zahraničním studentům
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Studenti mohou získat maximálně 36 bodů za aktivní práci v počítačových cvičení a na domácích úkolech, 40 bodů za průběžné testy během semestru a 24 bodů za individuální projekt v jazyce MATLAB.
Učební cíle
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
specializace BPA-ECT , 1 ročník, letní semestr, povinný
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Úvod, historie Matlabu, alternativy, zásady psaní kódu, skript.2. Tvorba matic, maticové operace, indexování, logické a relaèní operátory.3. Pokroèilé datové typy (komplexní èísla, char, logical, struktury, cell).4. Øízení programu, podmínky, cykly.5. Funkce - hlavièka, lokální vs. globální promìnné a Workspace.6. Algoritmy - zápis algoritmù, èasová/pamìová nároènost, algoritmy øazení.7. Algoritmy - datové struktury, paradigmata - hrubá síla, rozdìl a panuj, hladový algoritmus, dynamické programování, zpìtné prohledávání8. Funkce - handle, vekorizace, optimalizace kódu, kontrola programu, bsxfun, arrayfun, cellfun.9. Grafika - možnosti vykreslování, tex pøíkazy.10. Práce se soubory - ètení a zápis.11. GUI - grafické uživatelské prostøedí, systém appdesigner.12. GUI - uicontrols.13. OOP - tøída/objekt, vlastnosti a metody, konstruktor, set, get. dìdìní, pøístup, jmenné prostory, enumerace.
Cvičení na počítači