Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FEKT-XPC-MMAAk. rok: 2025/2026
Studenti získají základní znalosti pro tvorbu mobilních a multiplatformních aplikací. V rámci počítačových cvičení získají přehled o současném stavu technologie a trendů v oblasti mobilních aplikací, používaných technologií, principu návrhu až po samotnou údržbu a publikování dané aplikace. Dozví se, jak navrhnout aplikaci a jak použít AI pro její efektivní vývoj.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Jsou požadovány znalosti středoškolské matematiky.
Základní znalost objektově orientovaného návrhu aplikací (jeden z jazyků C++, C#, Java, Kotlin, Python, Dart, Swift) výhodou.
Základní znalost s prací v různých operačních systémech.
Základní práce s terminálem.
Základní znalost práce s Git.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Předmět je ukončen klasifikovaným zápočtem. Studenti mohou získat až 100 bodů za následující činnosti:
Učební cíle
Cílem předmětu je seznámit se s tvorbou mobilních a multiplatformních aplikací., získat dovednosti pro vytváření mobilních aplikací, zahrnující návrh, grafický design, testování UX prvků, implementaci, ověřování, publikaci a údržbu. V první části kurzu se studenti seznámí s vývojem jednoduchých aplikací pro Android (Java) a iOS (Swift) v prostředích AndroidStudio a Xcode. Druhá část kurzu je zaměřena na vývoj multiplatformních aplikací pomocí prostředí Flutter/VS Code v jazyce Dart. Studenti v rámci závěrečného projektu vytvoří funkční aplikaci a demonstruje její chod na zvoleném mobilním zařízení, vytvoří projektovou dokumentaci a projekt obhájí.
Studenti se v předmětu naučí:
Zařazení předmětu ve studijních plánech
specializace AUDM-TECH , 0 ročník, letní semestr, volitelnýspecializace AUDM-ZVUK , 0 ročník, letní semestr, volitelný
Cvičení na počítači
Vyučující / Lektor
Osnova
Týden 1: Úvod do vývoje mobilních aplikací, seznámení s Android Studiem a jazykem Java, GUI guidelines.
Týden 2: Vytváření základních aplikací pro Android v jazyce Java. Gradle, knihovny.
Týden 3: Pokročilé techniky a koncepty pro vývoj aplikací pro Android v jazyce Java, interakce s Bluetooth.
Týden 4: Úvod do vývoje aplikací pro iOS, seznámení s jazykem Swift.
Týden 5: Vytváření základních aplikací pro iOS v jazyce Swift.
Týden 6: Úvod do multiplatformního programování pomocí Flutter a jazyka Dart. Nastavení prostředí, kompilace demo mobilní aplikace.
Týden 7: Vytváření základních multiplatformních aplikací pomocí Flutter a jazyka Dart, vytvoření vlastni aplikace.
Týden 8: Pokročilé techniky a koncepty pro vývoj multiplatformních aplikací pomocí Flutter a jazyka Dart. Propojení s backendem/databází. Tvorba serveru pomocí Django a propojeni s aplikaci.
Týden 9: Výběr samostatného projektu, brainstorming a plánování.
Týden 10: Práce na samostatném projektu, implementace.
Týden 11: Práce na samostatném projektu, implementace a ladění.
Týden 12: Dokončení samostatného projektu, testování a ladění.
Týden 13: Prezentace samostatných projektů, hodnocení a zpětná vazba.