Detail předmětu

Animace

FSI-YANAk. rok: 2025/2026

Předmět nabízí komplexní pohled na historický vývoj animace a její technologické proměny. Studenti získají znalosti a praktické dovednosti v oblasti digitálního obrazu s důrazem na jeho aplikace ve filmu a dalších mediálních formátech. Kurz je zaměřen rovněž na osvojení si principů moderních technik počítačové animace. Dále se studenti seznámí s inovativními přístupy v animaci včetně experimentování s animací ve virtuální realitě a využití technik real-time animace. 

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Znalosti 2D a 3D grafiky.  

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Podmínky získání klasifikovaného zápočtu:

  • prezence ve cvičeních (min 5 z 10 bodů),
  • odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech (min 45 bodů z 90 bodů).

Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.

Cvičení: účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím, povolují se maximálně dvě absence. V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu. 

Učební cíle

Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti studentů v oblasti animace. Studenti se seznámí s historickým vývojem animace a jeho souvislostmi s technologickým pokrokem. Získají praktické dovednosti v digitálním obrazu a jeho aplikacích v animaci. Předmět poskytne přehled principů klasické a počítačové animace. Studenti budou mít příležitost experimentovat s moderními technikami animace, včetně virtuální reality a real-time animace. 

Student získá:

  • Schopnost používat pokročilé techniky a nástroje digitálního obrazu pro tvorbu animací.
  • Schopnost tvorby a realizace projektů pomocí počítačové animace.
  • Schopnost využívat moderní animační metody ve virtuální realitě a real-time prostředích.
  • Schopnost integrovat kreativní a technické aspekty animace do vlastních projektů a výstupů.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B-VKP-P bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení s počítačovou podporou

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  • Základní pojmy v animaci a seznámení s klasickou animací.
  • Digitální obraz a jeho aplikace.
  • Principy počítačové animace.
  • Seznámení se s animováním v dostupných softwarech (3ds max, Blender, Unity, Unreal Engine).
  • Cvičení, animování v softwarech.
  • Animace ve virtuální realitě.
  • Real-time animace.