Detail předmětu

Efektivní komunikace

FSI-YEKAk. rok: 2025/2026

Předmět poskytuje přehled o různých způsobech prezentace a úspěšné komunikace s potenciálními klienty. Pozornost je věnována především praktickému nácviku schopnosti jasně prezentovat své myšlenky, nápady, kreativní práci a schopnosti komunikovat přehledně a přesvědčivě.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Nejsou vyžadovány vstupní znalosti. 

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Přednášky: účast je doporučená.
Cvičení: účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím, povolují se maximálně dvě absence.
V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu.

Podmínky získání zápočtu/zkoušky:·
- aktivní účast ve cvičeních (min. 5 z 10 bodů),
- dílčí prezentace jako nácvik specifických technik komunikace (min. 40 z 80 bodů),
- závěrečná prezentace vlastní práce s využitím probíraných technik (min. 5 z 10 bodů).
Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.

Učební cíle

Absolventi budou schopni přesvědčivě, jasně a srozumitelně představit své projekty pomocí různých metod prezentace.

Studijní opory

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B-VKP-P bakalářský 2 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

4 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

- Řeč těla, neverbální komunikace, prozodické parametry promluvy, improvizace.
- Základy nenásilné komunikace. Techniky přesvědčivé komunikace se zákazníkem.

Ateliér

22 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

- Metody prezentace - Pecha Kucha.
- Metody prezentace - výtah (elevator pitch), blesková prezentace (lightning talk).
- Metody prezentace – příběhy v prezentaci (storytelling).
- Metody prezentace – pravidlo 5/5/5.
- Metody prezentace – Prezi.
- Definování vlastního prodejního hesla/věty/stránky projektu.
- Vytvoření expertního příběhu.
- Vytváření komunity sledujících pro konkrétní produkt/projekt - definice klienta.
- Slovně-vizuální prezentace na sociálních sítích, prodej a komunikace s potenciálním zákazníkem, hledání vlastní řeči.
- Praktický nácvik nenásilné komunikace.
- Závěrečné prezentace.