Detail předmětu

Ateliér virtuální kreativity I

FSI-YV1Ak. rok: 2025/2026

Ateliér se zaměřuje na kreativní grafickou práci na konkrétním příkladu produktu. Praktického nácviku kreativních možností prezentace daného produktu. Správné pochopení podstaty funkce produktu a zvolení vhodných prezentačních nástrojů tak, aby vznikl ucelený celek. Výsledný návrh prezentační metody bude respektovat současné standardy, ale i v současnosti méně obvyklé způsoby tvorby s potenciálem do budoucna. Výstupem je grafické portfolio řešeného produktu a základní virtuální prezentace. 

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

7

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Navazuje na znalosti z předmětů Produktová fotografie, Počítačová grafika I, Počítačová grafika II, Počítačové modelování a vizualizace I, Počítačové modelování a vizualizace II. 

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Podmínky získání klasifikovaného zápočtu:

  • aktivní účast ve cvičeních (min 5 z 10 bodů),
  • odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech (min 45 z 90 bodů).

Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.

Cvičení: účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím, povolují se maximálně dvě absence. V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu. 

Učební cíle

Cílem je zpracování základní grafické a virtuální prezentace vybraného produktu a osvojení si základních postupů pomocí nástrojů 2D i 3D modelování a virtuálních nástrojů. Studenti se zaměří na praktickou aplikaci získaných znalostí z již absolvovaných předmětů. 

Student získá:

  • Orientaci v oblasti grafické prezentace.
  • Znalost základních grafických postupů.
  • Schopnost řešit základní grafickou prezentaci produktu.
  • Schopnost řešit základní virtuální prezentaci produktu.
  • Schopnost kritického zhodnocení koncepčního řešení.
  • Schopnost prezentování dosažených výsledků formou jejich prezentace.

Základní literatura

JELENČÍK, Branislav. Manažment zdrojov a marketing v umení a kreatívnom priemysle. Bratislava: Spektrum STU, 2020. ISBN 978-80-227-5063-9. (SK)
JINDRA, Jan. Reklamní a produktová fotografie: kreativní techniky a neobvyklé postupy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3112-1. (CS)
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010, ISBN 978-80-7363-314-1.   (CS)
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Design thinking. Lausanne: La Vergne: AVA ; Distributed in the USA & Canada by Ingram Publisher Services, 2010. ISBN 978-2-940411-17-7. (EN)

Doporučená literatura

FUCHS, Philippe; MOREAU, Guillaume a GUITTON, Pascal. Virtual reality. 1. Boca Raton, Fla: CRC Press, 2011. ISBN 9780203802953. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B-VKP-P bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Ateliér

78 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  • Analýza současné grafické prezentace konkurenčních produktů.
  • Pochopení podstaty samotné funkce výrobku nebo produktu.
  • Tvorba foto dokumentace.
  • Digitální modely a vizualizace.
  • Grafická prezentace.
  • Základní virtuální prezentace.
  • Grafické portfolio zadaného produktu.
  • Mediální prezentace grafická i virtuální.