Detail předmětu
Průmyslový marketing
FSI-HMRAk. rok: 2025/2026
Tento předmět je zaměřený na seznámení studentů se soudobými trendy v oblasti marketingové teorie a praxe. Pozornost je věnována charakteristice marketingového mixu a východiskům marketingového řízení, to vše se snahou o výraznou orientaci na oblast průmyslového marketingu.
1. Úvod do problematiky marketingu, marketingová koncepce řízení, podmínky pro uplatnění marketingu.
2. Trh jako ekonomická kategorie a jeho marketingové vymezení, tržní segmentace strategie založené na segmentaci
3. Specifika marketingu v oblasti služeb
4. Zákazník - charakteristika jeho očekávání, spokojenost zákazníků
5. Konkurence - charakteristika konkurenčního prostředí, druhy konkurence, důsledky rozdílného postavení firmy na firemní strategii Porterova analýza konkurenčního prostředí
6. Marketingové postupy ve firemní praxi - výrobková politika
7. Marketingové postupy ve firemní praxi - cenová politika
8. Marketingové postupy ve firemní praxi - distribuční politika
9. Marketingové postupy ve firemní praxi - marketingová komunikace
10. Marketingový audit
11. Marketingový výzkum
12. Soudobé trendy v marketingu (CRM, DM, e-commerce ..)
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Celkové hodnocení sestává z následujících kritérií:
Aktivní účast na přednáškách - až 10b
elearningový kurz Základy digitálního marketingu - až 35 b.
Týmový projekt a jeho obhajoba - až 45 b.
elearningový test - max. 10 b.
Studenti s ISP mohou týmový projekt nahradit samostatně zpracovanou esejí na předem dohodnuté téma a její obhajobou.
Dle hodnocení
Učební cíle
Znalosti a vědomosti, získané v tomto předmětu, pomohou studentům orientovat se v soudobých marketingových koncepcích, získat přehled o možných způsobech provádění marketingových analýz a stanovování marketingových plánů v měnících se podmínkách našich firem.
Základní literatura
KAŇOVSKÁ, Lucie a David SCHÜLLER. Základy marketingu. 2. vyd. Brno: CERM, 2015, 131 s. ISBN 978-80-214-5107-0. (CS)
KOTLER, P. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. 719 s. ISBN 80-247-0016-6
KOTLER, Philip. a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15 [edition]. Boston: Pearson, 2016. ISBN 9780133856460. (EN)
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Analýza vnějšího a vnitřního prostředí firmy
3. Segmentace, zacílení a umístění
4. Marketingový výzkum
5. Marketingový mix (4 P, rozšířený marketingový mix)
6. Specifické rysy průmyslového marketingu
7. Postup tvorby a realizace marketingové strategie
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova