Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FCH-MC_LAB2_PAk. rok: 2025/2026
Laboratoř oboru zahrnuje metodickou a praktickou přípravu na realizaci budoucí diplomové práce, a to na základě předchozího řešení projektu v rámci Laboratoře oboru 1. Vedoucí práce (školitel) zadá studentovi téma projektu, obvykle přímo související s tématem budoucí diplomové práce. V případě zadání externího tématu ve spolupráci s praxí je komplexně řešen konkrétní problém, včetně vyhledání nezbytných informací, osvojení metod nebo technologických postupů. Práce řešená ve spolupráci s průmyslem je obvykle smluvně podchycena a jasně deklarovány jsou podmínky ochrany duševního vlastnictví.
Důraz je kladen na:1) speciální experimentální nebo teoretické metody oboru, dle budoucího tématu diplomové práce,2) trénink tvůrčích schopností formou samostatného řešení laboratorního projektu,3) vedení laboratorního deníku.
1. Úvod, obecná pravidla řešení diplomové práce – teoretické i experimentální části2. Zásady bezpečnosti práce3. Základní typografická pravidla pro psaní diplomových prací4. Formulace problému a cíle práce, obrázkový abstrakt5. Úvod absolventské práce6. Co má obsahovat teoretická část diplomové práce7. Co má obsahovat praktická část diplomové práce8. Jak napsat závěr diplomové práce9. Individuální tvůrčí činnost studenta dle domluvy a pokynů školitele – 1. část10. Individuální tvůrčí činnost studenta dle domluvy a pokynů školitele – 2. část11. Individuální tvůrčí činnost studenta dle domluvy a pokynů školitele – 3. část12. Prezentace studentů na vlastní zadané téma sloužící jako příprava na DP – 1. kolo13. Prezentace studentů na vlastní zadané téma sloužící jako příprava na DP – 2. kolo
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pro udělení klasifikovaného zápočtu (hodnocení navrhuje vedoucí práce, garant může hodnocení modifikovat podle splnění společné části výuky - prezentační seminář) je nutné splnit následující podmínky:
1. pravidelně prezenčně navštěvovat výuku v laboratořích a konzultace stanovené vedoucím, vést si laboratorní deník
2. zpracovat literární rešerši na téma projektu či budoucí diplomové práce, formulovat cíle, hypotézy a reálné/očekávané výsledky
3. připravit prezentaci z výše uvedených bodů a přednést na semináři
4. průběžně plnit požadavky vedoucího projektu a budoucí diplomové práce pro udělení klasifikovaného zápočtu.
Učební cíle
Laboratoř oboruc 2 zahrnuje zejména metodickou a praktickou přípravu na realizaci budoucí diplomové práce. V případe zadání tematu diplomové práce pro potřeby průmyslové praxe se řeší konkrétní problém ve spolupráci s průmyslovým subjektem.
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Konzultace v kombinovaném studiu
Vyučující / Lektor
Laboratorní cvičení
Osnova
Cílem předmětu je provedení literární studie a její zpracování do ucelené práce, která zahrnuje písemnou a ústní prezentaci na zadané téma sloužící jako příprava na DP. Může zahrnovat i praktickou část. Laboratoř oboru zahrnuje metodickou a praktickou přípravu na realizaci diplomové práce. V případe zadání temata diplomové práce pro potřeby praxe se řeší konkrétní problém, včetně vyhledání nezbytných informací.
Důraz je kladen na:1) speciální experimentální nebo teoretické metody oboru, dle vybraného tématu diplomové práce,2) trénink tvůrčích schopností formou samostatného řešení laboratorního projektu,3) vedení laboratorního deníku.
1. Úvod, obecná pravidla řešení diplomové práce – teoretické i experimentální části2. Zásady bezpečnosti práce3. Základní typografické pravidla pro psaní diplomových prací4. Formulace problému a cíle práce, obrázkový abstrakt5. Úvod absolventské práce6. Co má obsahovat teoretická část diplomové práce7. Co má obsahovat praktická část diplomové prác8. Jak napsat závěr diplomové práce9. Individuální tvůrčí činnost studenta dle domluvy a pokynů školitele – 1. část10. Individuální tvůrčí činnost studenta dle domluvy a pokynů školitele – 2. část11. Individuální tvůrčí činnost studenta dle domluvy a pokynů školitele – 3. část12. Prezentace studentů na vlastní zadané téma sloužící jako příprava na DP – 1. kolo13. Prezentace studentů na vlastní zadané téma sloužící jako příprava na DP – 2. kolo