Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-BBDAEAk. rok: 2025/2026
Rozvoj podnikání představuje myšlenky, iniciativy a aktivity vedoucí k dalšímu směrování podnikání a zlepšování stávajícího výkonu a efektivity malé společnosti. To zahrnuje rozhodnutí o zvyšování výnosů, růstu z hlediska rozšiřování podniků, zvyšování ziskovosti budováním strategických partnerství a přijímání strategických obchodních rozhodnutí, jako je prodej firmy nebo naopak prodej práv spojený s franšízou. Posouzení podnikání může pomoci identifikovat obchodní růst a rozvojové příležitosti nebo naopak vést ke zjištění, že v rámci stávajících obchodních aktivit nefungují některé části nebo chybí sladění mezi interním prostředím firmy a vnějším prostředím.Jednou z největších výzev při provozování malého podniku je čas, kdy se musí objektivně zhodnotit, jak se podniku vlastně vede. Posouzení obchodní činnosti poskytuje spravedlivý a nestranný pohled, který je nutný při rozhodování o strategických rozhodnutích o směru dalšího podnikání.Aktivity rozvoje podnikání se týkají různých funkcí a oblastí, včetně prodeje, marketingu, projektového řízení, produktového managementu a řízení dodavatelů. Zapojeny jsou také sítě, vyjednávání, partnerství a úsilí o úsporu nákladů. Všechny tyto různé oblasti a činnosti jsou řízeny cíli rozvoje podnikání a jsou s nimi v souladu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
STANDARDNÍ ZAKONČENÍ PŘEDMĚTU:
Student musí absolvovat a splnit tři kritéria, které jsou navzájem provázané a tvoří jednotlivé bodované výstupy v rámci celkového hodnocení, přičemž poměr bodového hodnocení pro celkovou evaluaci vypadá takhle:1) Tréninkové aktivity (20%) - budou probíhat formou individuální a týmové diskuse a dále týmové zpracování úkolů a řešení ze zadání případových studií firem.2) Zpracování a prezentace řešení problému pro externího zadavatele z praxe (60 %) - bude probíhat formou konzultační a poradenské činnosti k posílení schopností a dovedností studentů v přímé konfrontaci s podnikatelskými subjekty. Týmy analyzují problém a situaci zadavatele dle zadání a informací z úvodního jednání a svá opatření či výsledky prezentují před externím dodavatelem.3) Test znalostních předpokladů (20%) – bude probíhat formou hodnocení individuální úrovně znalostí a přehledu studenta v dané problematice.
V rámci jednotlivých aktivit (vyjímaje řešení pro externího zadavatele z praxe), je stanoveno minimum bodů, které musí student dosáhnout. Minimální počet bodů za tréninkové aktivity je 11 bodů (˃ 50%) z 20. Pokud student nedosáhne minimálně požadovaného počtu bodů, bude informován ze strany vyučujícího k dodatečnému vypracování úkolů, které budou podrobeny opětovnému hodnocení. Přehledový test bude sestaven z okruhu témat obsahově postavených na přednáškách. Z testu musí student získat minimálně 11 bodů (˃50%) z 20. V případě nedosažení mininálního počtu bodů na prvním termínu, je možné využít test opravný.Dodatečné nebo zpětné zpracování problému pro externí firmu není možné! Zde není stanoveno minimum počtu bodů.
ZAKONČENÍ PŘEDMĚTU PRO STUDENTY S ISP/ERASMUS:Po předložení schváleného plánu vyučujícímu formou e-mailu (přílohou skenu ISP v pdf) na začátku semestru, musí student splnit aktivity v podobě vypracování a odevzdání řešení tréninkových aktivit a absolvovat přehledový test v problematice. Podmínka je, aby student odevzdal vypracované řešení v rámci tréninkových aktivit nejpozději týden před konáním posledního termínu testu vypsaného pro ISP. Obě dvě aktivity jsou v případě ukončení předmětu povinné.
Celkové hodnocení aktivit z předmětu:A – 100 – 90 bodůB - 89 - 80 bodůC - 79 – 70 bodůD - 69 – 60 bodůE – 59 – 50 bodůF - 49 - 0 bodů
Důvody k neudělení klasifikace:- nižší než požadované skóre povinných výstupů;- neúčast na zpracování a prezentace týmového řešení pro externího zadavatele;- získání 49 a méně bodů z celkového hodnocení.
Účast na přednáškách není kontrolovaná. Účast na cvičeních je povinná a kontrolovaná. Výuka je kontrolovaná osobní prezencí studenta prostřednictvím zápisu do registrační listiny přímo vyučujícím. Kontrola jednotlivých aktivit je prováděná formou hodnocení participace na zpracování individuálních a týmových úkolů a diskuzí.
Učební cíle
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení