Detail předmětu
Competitive Intelligence
FP-OciPAk. rok: 2025/2026
Předmět je zaměřen na problematiku získávání informací o konkurenci legální a eticky vhodnou cestou. Cílem předmětu je, aby si studenti osvojili teoretické základy a metodické postupy potřebné pro získání a osvojení znalostí v oblasti přípravy a vlastního získávání informací o konkurenci. Důraz je kladen na osvojení postupů při analýze získané informace jako základního postupu získání přidané hodnoty tvořící novou znalost o konkurenčním subjektu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Zápočet: vypracování semestrální práce.
Zkouška: písemná forma. Student obdrží dvě otázky, na jejichž odpovědi má vymezený časový prostor. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS.
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem:
Zápočet: vypracování semestrální práce, která bude zaslána přednášejícímu.
Zkouška: písemná forma. Student obdrží dvě otázky, na jejichž odpovědi má vymezený časový prostor. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS.
Zakončení předmětu v distanční formě:
Zápočet: vypracování semestrální práce.
Zkouška: test prostřednictvím e-learningu. Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS.
Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech.
Učební cíle
Studenti budou znát moderní přístupy a metody získávání a vyhodnocení informací o konkurenční firmě, konkurenčním prostředí včetně tvorby přidané hodnoty nutné k získání zpravodajství (intelligence). Studenti se seznámí se softwarovými nástroji užívanými v Competitive Intelligence. Dále si osvojí ochranu obchodního tajemství firmy.
Základní literatura
Doporučená literatura
FULD, L, M. The New Competitor Intelligence. The Complete Resource for Finding, Analysing, and Using Information About Your Competitors. 1995. 482 p. ISBN 0-471-58508-4.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program MGR-MEO magisterský navazující 1 ročník, letní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Východiska CI.
3. Zpravodajský proces CI. Základní zpravodajský proces CI.
4. Pěti fázový model zpravodajského procesu
5. Metoda ACH - 1.část.
6. Metoda ACH - 2.část.
7. Metoda ACH - 3.část.
8. Kontrola klíčových předpokladů
9. Časová analýza, patentová analýza.
10. Counter Competitive Intelligence - 1.část.
11. Counter Competitive Intelligence - 2.část.
12. Proces zavádění CI do firmy.
13. Nejčastější chyby při zavádění procesu CI do firmy.
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Moderní pojetí Competitive Intelligence
3. Analýza konkurenčních hypotéz - 1.část.
4. Analýza konkurenčních hypotéz - 2.část.
5. Kontrola klíčových předpokladů.
6. Zpravodajský audit Competitive Intelligence.
7. Základní zpravodajský proces Counter Competitive Intelligence. Zápočet: Kontrola splněných úkolů, odevzdání seminární práce.